خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت جدید خرید تضمینی در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۱۱۴

وزیر جهاد کشاورزی گفت:تعیین قیمت جدید خرید تضمینی محصول خرما توسط شورای اقتصاد و دولت در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت:قطعا قیمت فروش فعلی خرما توسط نخلدارن بیشتر از قیمت تضمینی آن است ولی در صورت تعیین قیمت از شورای اقتصاد، سازمان تعاون روستای نسبت به خرید خرمای کشاورزان اقدام خواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشت:دولت چشم داشتی به آب سرشاخه های کارون به جز برای تامین آب شرب ندارد و این مهم در شورای عالی آب و کارگروه ساماندهی کارون مورد تایید قرار گرفته است.

حجتی به شوری آب رودخانه بهمنشیر و اروندرود اشاره کرد و اظهار داشت:دیگر نمی توانیم به صورت مستقیم آب نخلستان های آبادان و خرمشهر را از این دو رودخانه تامین کنیم و نیاز است برای جلوگیری از نفوذ بیشتر آب شور به بهمشنیر سد تنظیمی احداث نماییم.

وی از آغاز احیای 700 هکتار از اراضی آبادان در قالب طرح مقام معظم رهبری خبر داد و گفت:در این طرح زهکش های سطحی جایگزین زهکش های زیر زمینی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی بر توجه به نظام های بهره برداری و استفاده از ظرفیت زمین های کشاورزی منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی مالکان به دلایل مختلف در منطقه ساکن نیستند و باید با اتخاذ راهکار جدید ضمن حفظ ماکلیت آنها ، زمین های کشاورزی منطقه را احیا کرد.

وی توجه به بازار مصرف را یکی از راهکارهای رونق بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت:با جایگزینی نهال های مثمر و بازار پسند با توجه به وضعیت اقلیم منطقه می توان رونق بیشتری به کشاورزی منطقه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز