خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

پسته خام و زغال اخته 30 هزار تومان

با توجه به هفته های پایانی فصل تابستان هنوز هم شکاف قیمتی در محصولات کشاورزی عرضه شده در میادین میوه و تره بار و مغازه های سطح شهر به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در حالی که نرخ میوه ها در میادین میوه و تره بار نسبتا مناسب است؛ اما در سطح شهر قیمت میوه ها بسیار بالا و غیر قابل مقایسه با قیمت ها در میادین میوه و تره بار است، با توجه به هفته های پایانی فصل تابستان هنوز هم شکاف قیمتی محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار و مغازه های سطح شهر به چشم می خورد.

قیمت هر کیلو زغال اخته در سطح شهر 30 هزار تومان است؛ در حالی که زغال اخته در میادین میوه وتره بار به قیمت 8 هزار و 700 اومان به فروش می رسد.

همچنین قیمت هر کیلو انگور بی دانه در سطح شهر 8 هزار تومان است در حالی که این محصول در میادین میوه  و تره بار 2500 تومان قیمت گذاری شده است.

پسته خام که به تازگی وارد بازار شده نیز در سطح شهر کیلویی 30 هزار تومان و در میادین میوه وتره بار 10 هزار تومان است.

گفتنی است که با توجه به کاهش چشمگیر قیمت هندوانه در هفته های اخیر هنوز هم در سطح شهر فروشندگانی اقدام به فروش این محصول با قیمت هایی عجیب می کنند؛ مثلا هندوانه که در هفته گذشته در میادین میوه و تره بار به کیلویی 100 تا 200 تومان رسید در برخی مغازه های سطح شهر با قیمت 700 تا 1000 تومان به فروش می رسد؛ گویا خبر مازاد تولید این محصول و همچنین کاهش قیمت به گوش فروشندگان برخی منماطق نرسیده است.

هلو و شلیل هم در سطح شهر به قیمتی به مراتب بالاتر از میادین به فروش می رسد مثلا هرکیلو هلو 3500تومانی در میادین به قیمت 8 هزار تومان در سطح شهر به فروش می رسد؛ همچنین شلیل 3 هزار تومانی در میادین میوه و تره بار نیز در سطح شهر 6 تا 7 هزار تومان قیمت دارد.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۰۳۹۴۵