خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو خبر داد:

تشکیل شرکت های مشترک ایرانی و کره ای برای فعالیت در بازار برق منطقه

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۷۲۲

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از تشکیل شرکت های مشترک ایرانی و هیوندایی کره جنوبی خبر داد و گفت: این شرکت های مشترک می توانند برای فعالیت در کشورهای همسایه که نیاز بیشتری به کمک در زمینه های برقی دارند، همکاری مستمر و خوبی داشته باشند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علیرضا دائمی روز سه شنبه پس از دیدار با مدیران شرکت هیوندایی کره جنوبی، اظهار داشت: کمپانی هیوندایی کره جنوبی مجموعه بزرگی است که از زیرمجموعه های زیادی تشکیل شده که ضمن فعالیت در زمینه خودروسازی و کشتی سازی و غیره به فعالیت های بزرگی نظیر احداث نیروگاه های تولید برق، سامانه های انتقال و احداث پست های برق در کشورهای مختلف مشغول است و می تواند همکار خوبی برای اجرای طرح های مختلف برق و انرژی باشد.

وی تشکیل شرکت های مشترک ایرانی و هیوندایی را از پیشنهادهای مطرح شده در جلسه امروز ذکر و تصریح کرد: این شرکت های مشترک می توانند برای فعالیت در کشورهای همسایه که نیاز بیشتری در زمینه های برقی دارند همکاری مستمر داشته باشند.

دائمی با بیان آنکه بخش بزرگی از جهان هنوز به انرژی الکتریکی دسترسی ندارد، خاطرنشان کرد: این اقبال بزرگی است تا شرکت های داخلی در زمینه ایجاد نیروگاه در کشورهای همسایه و سایر کشورها به صورت گسترده تر در سامانه های انتقال برق و احداث پست های فشار قوی و بهینه کردن سامانه های نیروگاهی موجود همراه با ارتقای دانش فنی فعال شوند.

وی ادامه داد: شرکت هیوندایی کره جنوبی تعهد کرد تا در مقوله برق با تامین منابع فاینانس و همکاری در احداث نیروگاه ها با جمهوری اسلامی همکاری داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو افزود: در این نشست پیشنهاد شد شرکت هیوندایی با شرکت های بزرگ و تولیدکنندگان داخلی از جمله تولیدکنندگان توربین های گازی نیروگاه ها همکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از دانش فنی و انتقال آن و همچنین بهره گیری از تجهیزات مدرن و سرمایه گذاران خارجی برای ما بسیار مهم است.

دائمی با بیان آنکه بحث افزایش راندمان و بهره وری واحدهای گازی ساخت داخل از اهداف اصلی وزارت نیرو است، افزود: در این خصوص می توانیم ضمن همکاری متقابل، از تجربیات شرکت هیوندایی بهره مند شویم.

وی با بیان آنکه شرکت کره ای آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش برق کشور اعلام کرده، بیان داشت: شرکت هیوندایی اعلام کرده در تامین منابع مالی برای سرمایه گذاری در بخش برق محدودیت نداشته و از طریق بانک های بین المللی قادر است منابع فاینانس را تامین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز