خبرگزاری کار ایران

مایکروسافت اعلام کرد:

رونمایی Mobile fusion در ماه اکتبر

پروژه تحقیقاتی مایکروسافت گوشی های معمولی را به اسکنرهای 3D تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، پروژه تحقیقاتی جدید مایکروسافت به مردم اجازه خواهد داد که عکسهای سه بعدی را با کیفیت بسیار بالا به وسیله گوشی‌های تلفن همراه معمولی خلق کنند.

رندی تین ست، یکی از محققان این پروژه در دانشگاه آکسفورد در این رابطه می گوید:" این سیستم به طور مشخص به ما امکان عکس گیری به صورت کاملا سه بعدی را می‌دهد.

این برنامه که نام آن را Mobile FUSION نامگذاری کرده اند بهتر از متد های اسکن سه بعدی موبایل است چرا که نیازی به هیچ ابزار اضافی ندارد و بی نیاز به اتصال به اینترنت است، این برنامه درجهت استفاده برای پرینتر های سه بعدی یا بازی های سه بعدی نوین است.

شهرام ایزدی یکی از دانشمندان این پروژه تحقیقاتی می گوید:" این تکنولوژی تحولی تازه در بازار خرید و فروش اجناس در اینترنت به وجود خواهد آورد؛ این برنامه در ماه اکتبر در سمپوزیوم واقعیت تلفیقی ارائه خواهد شد.

وی امیدوار است که این تکنولوژی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

گفتنی است این دانشمند ایرانی به همراه یک دانشمند دیگر قبل از این نیز بر روی پروژه ای مشابه به نام Kinect fusion کار کرده که به مردم اجازه ساخت مدلهای سه بعدی از خانه‌هایشان را می‌داد؛ هر چند که این سیستم نیازمند کامپیوتر در ابعاد کامپیوتر خانگی بود.

براساس این گزارش اکنون محققین در حال کار برای حصول اطمینان از کارآیی این سیستم بر روی مدلهای تمامی تلفن همراه هستند که شامل windows phone، اندروید و آیفون می شود.

 

کد خبر : ۳۰۰۲۲۹