خبرگزاری کار ایران

نگرانی کشورهای عربی از بحران مالی یونان

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۷۲۱

موسسات مالی و بانک های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از حاد تر شدن بحران یونان ابراز نگرانی کردند

موسسات مالی و بانک های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از حاد تر شدن بحران یونان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از العربیه، با توجه به شدت گرفتن بحران اقتصادی یونان مدیران بانک های عربی نگران تاثیر گذاری این معضل بر عملکرد مجموعه های متبوع خود هستند.

مطابق اعلام رسمی بانک مرکزی اروپا این کشور 284 میلیارد یور بدهی دارد. این در حالی است که هیچ فعالیت مثبت اقتصادی که نشان از برنامه این کشور برای باز پرداخت بدهی­هایش باشد، وجود ندارد.

سمیر بخیط، مدیر موسسه مالی بخیط در گفتگو با خبرنگار العربیه گفت: هیچ کدام از موسسات مالی خصوصی و دولتی کشورهای عربی در یونان سرمایه گذاری نکردند و هیچ وامی به مجموعه های دولتی این کشور نداده اند. اما در صورت خروج یونان از منطقه یورو ارزش یورو به شدت سقوط خواهد کرد و این برای ما که اکثر سرمایه گذاری و دارایی هایمان به یورو است، نوعی کابوس است.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان دستور برگزاری همه پرسی در آخر هفته جاری داده است. دولت سوسیالیست این کشور در نظر دارد از پیمان یورو خارج شود و این راه تنها را روش ممکن برای بازپرداخت بدهی های کشور می داند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که خارج شدن یونان از حمایت کشورهای اروپایی نوعی خود کشی اقتصادی است و اقتصاد این دچار رکود کامل خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز