خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مرغداران کشور در گفت‌وگو با ایلنا :

پیش بینی افزایش قیمت ، مرغ‌های نزدیک به تاریخ انقضاء را وارد بازارکرد/مرغ هورمونی نداریم

در صورتی که مرغ‌های منجمد یک سال تاریخ مصرف داشته باشد و 15 روز از زمان آن باقی مانده باشد می‌توان به لحاظ ضوابط دامپزشکی آن را استفاده کرد و مشکلی ندارد !

محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ورود مرغ های نزدیک به تاریخ انقضاء به بازار اظهار داشت: اگر گفته می‌شود تاریخ انقضای کالایی نزدیک است این موضوع به آن معنی نیست که آن کالا قابل مصرف نیست.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌های گذشته مرغ خود را وارد بازار کرده و این موضوع هم به دلیل آن بوده که پیش‌بینی می‌کردند در ماه رمضان قیمت مرغ افزایش پیدا کند این در حالی است که هرگونه افزایش قیمت مرغ نامعقول است.

یوسفی ادامه داد: هم‌اکنون شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از این مرغ‌ها را تبدیل به کنسرو کرده است و بخشی را روانه بازار کرده است.

وی افزود: در صورتی که مرغ‌های منجمد یک سال تاریخ مصرف داشته باشد و 15 روز از زمان آن باقی مانده باشد می‌توان به لحاظ ضوابط دامپزشکی آن را استفاده کرد و مشکلی ندارد !

وی با اشاره به قیمت مرغ در بازار گفت: هر کیلو مرغ زنده هم‌اکنون 3 هزار و 700 تومان و در میادین تره بار به قیمت 5 هزار و 300 و 5 هزار و 400 به فروش می‌رسد البته ممکن است در سطح شهر قیمت‌ مرغ تا 6 هزار و 500 تومان هم برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به مرغ‌ها هورمون تزریق می‌شود یا خیر ؟ گفت: خیر این موضوع صحت ندارد ، زیرا مرغداران هزینه خوراک مرغ را هم به سختی تهیه می‌کنند و قیمت هورمون ارزان نیست که بخواهند به راحتی آن را خریداری کرده و به مرغ‌ها تزریق کنند.

کد خبر : ۲۸۶۷۰۸