خبرگزاری کار ایران

مجری پروژه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران در گفت و گو با ایلنا خبرداد :

صرفه جویی ریالی 101 هزار میلیاردی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران/ کاهش ترافیک 25 هزار ترددی از آزادراه تهران- کرج

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۲۵۸

مجری پروژه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران با بیان اینکه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران فردا کلنگ زنی می شود،‌ گفت:‌ صرفه جویی ریالی این آزادراه در دوره بهره‌برداری به چیزی حدود 101 هزار و700 میلیارد ریال می‌رسد.

فرهود احمدی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه براساس مطالعاتی که انجام شده بعد از ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در سال 98 مجموع ترافیکی که به کلان شهر تهران خواهیم داشت چیزی حدود 520 هزار تردد در روز خواهد بود،‌ اظهار کرد:‌ این ازادراه در سال اول بهره برداری که سال 98 خواهد بود؛‌بالغ بر 25 هزار تردد در روز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از تمام محورهای منتهی به شهر تهران،‌چیزی حدود 520 هزار شاهد خواهیم بود،‌ ادامه داد:‌ ترافیک از محورهای غربی و جنوب غربی منتهی به تهران توسط این آزادراه کانالیزه می شود و در نهایت آن قسمت از ترافیک که مقرر است وارد شهر تهران شود یعنی به مقصد تهران عزیمت کرده اند می توانند به راحتی به این شهر دسترسی داشته باشند.

مجری پروژه  آزادراه کنار گذر جنوبی تهران افزود:‌ آزادراه کنار گذر جنوبی تهران از غرب شهر ابیک در استان قزوین منطبق بر آزادراه قزوین- کرج در فاصله 50 کیلومتری قزوین و حدودا 80 کیلومتری شهر تهران منشعب می شود و پس از طی  45 کیلومتر با راه اصلی   چهار خطه اشتهارد- ماهدشت تقاطع دارد و در کیلومتر 90 با راه اصلی و آزادراه تهران- ساوه تقاطع دارد.

وی در خصوص مشخصات این آزادراه گفت:‌ در کیلومتر 120 با راه اصلی تهران- قم تقاطع دارد و در نهایت در کیلومتر 158 در انتهای مسیر به آزادراه قم- چرمشهر- گرمسار یا همان آزادراه حرم تا حرم در محدوده شهر چرمشهر در استان تهران متصل می شود.

احمدی با بیان اینکه ابتدای این آزادراه شهر قزوین است و در انتها به آزادراه حرم تا حرم متصل می شود این آزادراه 4 استان قزوین ، البرز،‌ مرکزی و استان تهران را پشت سر می گذارد،‌ ادامه داد: از لحاظ پهنه بندی حدود 7 کیلومتر از این آزادراه در استان قزوین، 49 کیلومتر در محدوده استان البزر، 17 کیلیومتر در استان مرکزی و 85 کیلیومتر در محدوده استان تهران واقع شده است.       

مجری پروژه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران با اشاره به هزینه ساخت این پروژه، اظهار کرد:‌ هزینه ای که برای ساخت این آزاد راه پیش بینی شده 2 هزار و 400 میلیارد تومان است و دوران مشارکت ان 24 ساله است که 4 سال آن مطالعه و طراحی و ساخت و 20 سال آن بهره برداری تعریف شده است.

وی ادامه داد:‌30 درصد منابع مالی طرح توسط دولت و 70 درصد توسط طرف مشارکت یعنی قرارگاه خاتم الانبیا تامین می شود.  طراحی ،‌ ساخت و بهره برداری و انتقال از تعهدات طرف مشارکت است و به روش طرح و ساخت این پروژه به اجرا می رسد.

احمدی با بیان اینکه آزادراه کنار گذر جنوبی از  4 قطعه تشکیل شده،‌ گفت:‌ قطعه یک حد فاصل کیلومتر صفر در استان قزوین تا محدوده کیلومتر 54 در استان البرز واقع شده است. قطعه دو شامل 18 کیلومتر در استان تهران است و ادامه آزادراه در استان مرکزی به طول 17 کیلومتر است و دوباره وارد استان تهران می شود که این قطعه بیش از 50 کیلومتر طول دارد.

وی تاکید کرد: هنوز زمانبندی افتتاح قطعات مشخص نشده است وقطعه بندی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران براساس پهنه بندی نیست بلکه براساس تقاطعات است.

مجری پروژه  آزادراه کنار گذر جنوبی تهران با اشاره به کاهش ترافیک آزادراه کرج- تهران با بهرهبرداری از این آزادراه  گفت:  آزادراه قزوین به سمت کرج در حال حاضر بالغ بر 160 هزار عبور در روز دارد که تمام این 160 هزار تردد به قصد عزیمت به تهران را ندارند و مقصد برخی از این ترددها قم،‌ ساوه و گرمسار است یکی از قابلیت های این آزادراه این است که ترافیک های منتهی به کلان شهر تهران را کانالیزه می کند به عبارتی ترافیک هایی را که توقف در شهر تهران را در برنامه تردد خود ندارد وارد این آزادراه می شوند و از آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به محورهای غربی و جنوب غربی و شرقی کشور منتقل می شوند.

احمدی با بیان اینکه 25 هزار تردد مسیر تهران- کرج توسط این آزادراه جذب می شود، افزود:  با این حساب افتتاح این آزادراه  15 درصد از ترافیک تهران- کرج را می کاهد.  

وی با بیان اینکه البته کاهش ترافیک قزوین کرج تنها مزیت این آزادراه نیست به سایر مزایای این آزادراه اشاره کرد و گفت: از مهم ترین مزیت های این آزادراه این است که ترافیک  تمام محورهای منتهی به تهران در سمت غرب و جنوب غرب را سبک می کند.

وی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران حدود 20 کیلومتر مسیر موجود را کاهش می دهد،‌ ادامه داد: مزایای زمانی و صرفه جویی در زمان سیر در این آزادراه برای وسایل نقلیه سبک 90 دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین چیزی حدود 110 دقیقه برآورد شده است.

احمدی با اشاره به میزان صرفه جویی انرژی در تردد از این مسیر گفت:‌ میزان صرفه جویی در مصرف بنزین و گازوئیل برای دوران بهره برداری به ترتیب 700 میلیون لیتر و 1600 میلیون لیتر خواهد بود. و کاهش تولید گازهای گلخانه ای 5.4 میلیون تن پیش بینی شده است.

مجری پروژه  آزادراه کنار گذر جنوبی تهران  درباره صرفه جویی ریالی آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت:‌ مزایای ریالی این آزادره در صرفه جویی در زمان سفر در دوران بهره برداری چیزی حدود 74 هزار میلیارد ریال خواهد بود. همچنین صرفه جویی ریالی در مصرف بنزین بالغ بر 16 هزار و 500 میلیارد ریال و در مصرف گازوئیل 6 هزار و 600 هزار میلیارد ریال و کاهش گلخانه ای 4 هزار و 600 میلیارد ریال خواهد داشت که مجموعه این اعداد بالغ بر 101 هزار و 700 میلیارد ریال صرفه جویی ریالی خواهد داشت.

وی با اشاره به توسعه کریدور شرق به غرب و توسعه مسیر ترانزیتی با بهره برداری از این آزادراه گفت: این آزادراه تکمیل کننده آزادراه ترانزیتی شماره 2 به عنوان کریدور بین المللی در مرز بازرگان است که در غرب کشور شروع می شود  و تا مرز سرخش در شرق کشور ادامه دارد.

مجری پروژه  آزادراه کنار گذر جنوبی تهران  با بیان اینکه این آزادراه شهره های حومه تهران را از بن بست خارج می کند ،‌ادامه داد:‌ حوزه نفوذ مستقیم این آزادراه چیزی حدود 15 میلیون نفر است

وی با اشاره به اشتغالزایی آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت:‌  اشتغالزایی این آزادراه در سال های احداث 5 هزار و 500 نفر به مدت 4 سال و دوره بهره برداری حدود 2 هزار نفر به طور مستقیم و 150 هزار نفر به طور غیر مستقیم خواهد بود.    

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز