خبرگزاری کار ایران

جلودار زاده در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

ضرورت عبور از اقتصاد دولتی به اقتصادی متوازن / باید به مذاکرات هسته ای نگاهی واقع بینانه داشت

مهمترین برنامه این وزارتخانه رشد بخش خصوصی و تسهیل در امور آنها بوده است که در این راستا مهمترین اقدام دولت کوتاه کردن مسیرها از طریق کاهش بروکراسی اداری برای ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بوده است.

سهیلا جلودار زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: فشار تحریم ها در زندگی مردم ، اقتصاد کشور و همچنین در برنامه ریزی های اقتصادی تاثیر زیادی داشته است و در بسیاری از موارد پروژه های عمرانی و ... را زمین‌گیر کرده است .

 عضو شورای مرکزی خانه کارگر تصریح کرد: هر چند اقتصاد مقاومتی به عنوان راهی برای خروج از رکود و کاهش فشارهای اقتصادی  پیشنهاد شد و سیاست هایی نیز برای مقابله با این شرایط اعمال گشت اما نامشخص بودن وضعیت اقتصادی پیش رو را هم نمی توان نادیده گرفت.

وی گفت: باید به مذاکرات هسته ای نگاهی واقع بینانه داشت تا مشکلات بوجود آمده حل شود چرا که در صورت موفقیت آمیز بودن این مذاکرات فضای تهدید آمیز ، سنگین و غبار آلود کنونی در مقابل توسعه اجتماعی و اقتصادی تغییر خواهد کرد !

وی با بیان اینکه با توفیق در این مذاکرات هزینه های رشد و توسعه اقتصادی  کاهش پیدا می کند افزود: تولیدکنندگان ما پس از برداشتن تحریم ها با روحیه بهتری در مناسبات اقتصادی دنیا حضور پیدا می کنند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های پنجم و ششم تصریح کرد: اما در صورت عدم توفیق در مذاکرات باید به بخش اقتصاد مقاومتی بیش از پیش پرداخت و همچنین هزینه اضافه ای که به کشور( کارفرمایان، کارگران و ملت) تحمیل می شود را نیز در نظر گرفت !

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ای برای پسا تحریم تدوین کرده است یا خیر ؟ گفت: ما استعدادهای فراوانی در بخش کارآفرینی داریم که در شرایط اقتصاد مقاومتی کار کردند و در صورتی که شرایط بهتر شود مسلما این استعدادها شکوفاتر خواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه این وزارتخانه رشد بخش خصوصی و تسهیل در امور آنها بوده که در این راستا مهمترین اقدام دولت کوتاه کردن مسیرها از طریق کاهش بروکراسی اداری برای ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بوده است.

جلودار زاده با بیان اینکه ما باید از اقتصاد دولتی عبور کنیم افزود: سعی داریم از اقتصاد دولتی به اقتصادی متوازن تغییر شکل دهیم .

وی با بیان اینکه روزهای پس از تحریم روزهای رقابت خواهد بود افزود: ایران به دلیل اینکه از بزرگترین منابع نفت و گاز دنیا به شمار می رود همواره مورد توجه و تهدید غربیها بوده و ما باید با درایت و تعامل با جهان بتوانیم فرصتی برای ایجاد توانمد سازی محیطی ایجاد کنیم.

کد خبر : ۲۸۴۷۰۷