خبرگزاری کار ایران

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور:

250 طرح پژوهشی کشاورزی امسال در کشور اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۹۷۵

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: 250 طرح تحقیقاتی با 30 میلیارد ریال اعتبار امسال درمناطق مختلف دیمی کشور ازسوی محققان و کارشناسان این موسسه اجرا می شود.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی غفاری در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها در زمینه غلات (گندم و جو)، حبوبات (نخود، عدس)، دانه های روغنی (کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) و علوفه با هدف شناسایی، اصلاح، افزایش محصول و معرفی ارقام جدید در 12 منطقه آب و هوایی استان های دیم خیز کشور به اجرا درمی آید.

وی با اشاره به اینکه این مرکز 9 ایستگاه در استان های مختلف دارد، اظهار کرد: برخی از طرح ها در چند استان کشور به صورت همزمان اجرا می شود که با احتساب آن ها، تعداد طرح های مورد اجرا به حدود 500 طرح می رسد.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ادامه داد: این موسسه در دو دهه گذشته در بخش حبوبات، چهار رقم نخود با نام های هاشم، آرمان، آزاد و سارال و سه رقم عدس با نام های گچساران، کیمیا و پیله سوار معرفی کرده است.

غفاری، یادآوری کرد: امسال چهار رقم جدید شامل دو رقم گندم، یک رقم دانه روغنی و یک رقم نخود، معرفی و بذر این ارقام برای کاشت در مزارع دیم کاران در اختیار کشاورزان کشور قرار می گیرد.

وی گفت: ارقام معرفی شده این موسسه نسبت به ارقام بومی و محلی 50 درصد برتری عملکرد دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز