خبرگزاری کار ایران

خرید گندم از مرز 1200 تن گذشت

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۱۰۰

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از یک هزار و 200 تن گندم از گندمکاران 12 استان کشور خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: تاکنون بابت این میزان گندم خریداری شده 14 هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی تعداد مراکز فعال خرید فعلی در استانها را 280 مرکز ذکر و تصریح کرد: این مراکز ضمن دقت و رعایت اصول کیفی خرید، 190 هزار محموله گندم را از کشاورزان تحویل گرفته اند.

به گفته وی، میانگین افت مفید و غیرمفید گندم های خریداری شده حدود 1.2 درصد است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به شرایط آب و هوایی کشور درخصوص اردیبهشت ماه، افزود: سردی هوا در برخی استانها موجب به تاخیر افتادن فصل برداشت گندم شده است.

قنبری خرداد ماه را آغاز اوج خرید گندم در کشور برشمرد و اظهار داشت: ازخرداد ماه برداشت گندم در اغلب استانهای کشور آغاز می شود؛ بنابراین خرید گندم در این ماه سیر صعودی به خود می گیرد و تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران پرداخت بدون وقفه و به روز پول گندم زارعین را از ویژگی های عملیات خرید تضمینی گندم در سالجاری دانست و اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری مثبت دستگاههای ذیربط، بخصوص سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مطالبات گندمکاران در ایام آتی و در زمان اوج خرید تضمینی نیز به روز پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز