خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی :

کاهش هزینه‌ انرژی با استفاده از سیستم حرارت مرکزی

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۵۱۴

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایمنی بالا،کاهش هزینه‌های اجرا و وجود گرمایی یکنواخت را از مهم‌ترین مزایای بکارگیری سیستم‌های حرارتی مرکزی در ساختمان‌ها بویژه ساختمانهای مسکونی عنوان کرد .

به گزارش ایلنا،‌ محمدرضا فرج‌زاده‌ها  با بیان اینکه سیستم‌های حرارتی مرکزی بسیار کم‌هزینه‌تر در بخش اجرا نسبت به سیستم‌هایی مانند پکیج است گفت: سیستم‌های حرارتی مرکزی در ساختمان‌های بزرگ و برج‌ها نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های اجرا دارد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه تصریح کرد: توزیع حرارت از لحاظ مکانیکی در سیستم‌های حرارتی مرکزی یکنواخت‌تر و مطبوع‌تر است.

فرج‌زاده‌ها با اشاره به برخی انتقادات مبتنی بر بهینه نبودن مصرف انرژی در این سیستم‌ها گفت: می‌توانیم با هوشمندسازی این سیستم‌ها مصرف انرژی در آنها را بهینه کنیم.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه توضیح داد: تنها مزیت سیستم‌هایی مانند پکیج و رادیاتور بهینه بودن مصرف انرژی در آنها است به طوری که مصرف انرژی به کنترل مالک است در صورتی که می‌توانیم با هوشمندسازی سیستم ‌های حرارتی مشکل مصرف انرژی بالای این سیستم‌ها را برطرف کنیم.

فرج‌زاده‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی کارشناسان انرژی استفاده از سیستم‌های حرارتی مرکزی را پیشنهاد می‌کنند و استفاده از این سیستم‌ها را به صرفه‌تر می‌دانند.در صور تی که منافع استفاده از پکیج متوجه ساختمان سازان است زیرا اگر این افراد بخواهند قوانین را رعایت کنند و درآپارتمان ها از موتوخانه استفاده کنند باید بخشی از فضای پارکینگ را به موتوخانه اختصاص دهند که این موضوع علاوه بر کاهش سود موجب بروز هزینه هایی مانند نصب تاسیسات موتورخانه برای آنها می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز