خبرگزاری کار ایران

مصائب مسکن مهر همچنان ادامه دارد

انتخاب واحد به قید قرعه! /دلالان نباشند؛ سرمان کلاه می رود

در حالی که مهم ترین دغدغه متقاضیان واحدهای مسکونی پروژه مسکن مهر، تحویل خانه است گویا خوان های خانه دار شدن در پرند و پردیس تمامی ندارد و دغدغه های اصلی پس از دعوت به تحویل واحد شروع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛‌ متقاضیان مسکن مهر پس از تحمل افزایش قیمت های چند باره و تاخیرهای بلند مدت در زمان تحویل این بار با کم فروشی و شیوه جدیدی از تحویل واحد مواجه شده اند،‌ انتخاب واحد مسکن مهر به قید قرعه!

یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به این مشکلات در مرحله تحویل واحد،‌ گفت: بلافاصله پس از دریافت دعوتنامه برای تحویل واحد به شرکت عمران شهرهای جدید مراجعه کردیم،‌ بگذریم از بی نظمی هایی که پروسه طی مقدمات برای انتخاب واحد را به بیش از 3 ساعت کشاند، موضوع جدیدی غافلگیرمان کرد.

وی ادامه داد: از زمان ثبت نام تا انتخاب واحد با مشکلات زیادی مواجه شدیم و گویا این مشکلات تمامی ندارد. در حالی که برای واحدهای 120 متری ثبت نام کرده بودیم و هزینه این متراژ را پرداخته ایم؛ در روز انتخاب واحد،‌ حق انتخاب خانه های 90 متری را داشتیم.

این متقاضی مسکن مهر پردیس در پاسخ به این سوال که آیا اسناد ثبت نامی که در اختیار داشتید،‌ اعتراضی نکردید: ادامه داد:‌ مسئولان مسکن مهر پردیس در جواب اعتراض مان گفتند،‌ ‌متاسفانه شانس امروز با شما یار نبوده است!

وی با بیان اینکه انتخاب واحدها براساس قرعه کشی انجام می شود،‌توضیح داد:‌فردی که برای انتخاب واحد تعیین شده بود،‌ 3گزینه برای انتحخاب معرفی کرد که وقتی گفتیم این 3 گزینه را چگونه و چرا  انتخاب کرده ایم جواب داد: براساس قید قرعه بوده است.

وی ادامه داد:‌ در حالی که پول خانه 120 متری را واریز کرده ایم خانه 90 متری می خواهند تحویل دهند و از آنجایی که در قرارداد اولیه جانمایی را مشخص نکردند حالا چاره ای جز قبول انتخاب واحد به قید قرعه را نداریم. البته قرار بر این شد که بار دیگر برای انتخاب واحد مراجعه کنیم و یکبار دیگر در قرعه کشی شرکت کنیم اما گفته اند شاید دو تا 3 ماه دیگر دعوتنامه بعدی را ارسال کنیم.

وقتی دلال دایه بهتر از مادر می شود

هر چند که به واسطه اظهارات مسئولان درباره کیفیت پروژه مسکن مهر و عدم زیرساخت های شهری و حمل و نقل عمومی،‌ در افکار عمومی مسکن مهر محل مناسبی برای زندگی نیست و شبیه حاشیه نشینی است اما این روزها دلالان از خرید و فروش در این سایت ها به خصوص پردیس استقبال می کنند.

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر پردیس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه دلالان بیشتر از متقاضیان در سایت مسکن مهر پردیس پرسه می زنند و به دنبال متقاضیان هستند،‌ گفت:‌ اگر دلالان نباشند، سرمان کلاه می رود. وی ادامه داد:‌ دلالان اشراف کامل به موقعیت پردیس دارند و در این رابطه اطلاعات خوبی در اختیار متقاضیان می گذارند.

این متقاضی مسکن مهر ادامه داد:‌ براساس قرعه کشی دو گزینه برای انتخاب واحد داشتم که دلالی به سراغم آمد و گفت یکی از گزینه ها پیمانکار بسیار ضعیفی دارد و گزینه دیگر هم در کنار کارخانه سیمان سازی ساخته شده که پس از شنیدن این اطلاعات از انتخاب واحد منصرف شدم و به زمان دیگری موکول کردم. اگر دلالان این اطلاعات را ندهند کسی نیست که ما را راهنمایی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به گفته های دلالان اطمینان دارید،‌ تاکید کرد:‌ چاره ای جز اعتماد نداریم. تمام دارایی ام را صرف خرید خانه در مسکن پردیس کرده ام و نمی توانم ریسک کنم. اخیرا هم موضوعی مطرح شده که پس از انتخاب واحد باید زمان 2 ساله ای را منتظر تحویل واحد باشیم که نگران این موضوع هستیم.

این متقاضی درباره روش قرعه کشی برای انتحاب واحد گفت:‌ مسئولان به ما گفته اند که بر اساس امتیازهایی که دارید قرعه انجام می شود اما در ابتدا به هیچ وجه چنین موضوعی مطرح نبود و در حال حاضرهم نحوه کسب امتیازات شفاف نیست.

وی ادامه داد: می گویند برخی از واحدها مدیر نشین هستند، مسکن مهر اگر برای اقشار کم درآمد است،‌ مدیر اینجا چه می کند و بسیاری از واحدها با سفارش تحویل داده شده اند و نه با قرعه کشی.

متقاضیان و واحدها اولویت بندی شده اند

در حالی که متقاضیان زیادی نسبت به سیستم انتخاب واحد معترض هستند و از جانمایی واحدشان ناراضی هستند، مدیر عامل مسکن مهر پردیس معتقد است‌؛ سیستم قرعه کشی قاعده و قانون مشخصی دارد. حسن ولی پور، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت و گو با ایلنا در این باره گفت: چیزی به نام قرعه کشی نداریم و متقاضیان اولویت بندی شده اند.

وی ادامه داد:‌هر متقاضی که امتیاز بیشتری داشته باشد حق انتخاب ‌واحد با امتیاز بالاتر را دارد.  ‌

ولی پور با اشاره به معیارهای اولویت ها تاکید کرد: متقاضیان براساس معیارهایی چون  زمان ثبت نام،‌ زمان واریز،‌ میزان برداشت از حساب و زمان برداشت از حساب   اولویت بندی می شوند و امتیاز کسب می کنند

مدیر عامل مسکن مهر پردیس ادامه داد:‌ از سویی دیگر واحدها هم براساس اینکه جنوبی باشند یا شمالی و یا در کدام فاز ساخته شده باشند، اولویت بندی می شوند و  تعداد واحدهای قابل تحویل با امتیاز مشخص به صورت روزانه شفاف است و به متقاضیان هم براساس اولویتی که دارند واحد معرفی می شود.

وی تاکید کرد:‌ این سیستم انتخاب واحد براساس برنامه رایانه ای و براساس اولویت بندی انجام شده در دستور کار قرار گرفته است.

‌‌  

کد خبر : ۲۷۰۱۶۳