خبرگزاری کار ایران

بهای بنزین در آمریکا افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۲۲

موسسه مطالعاتی لاندبرگ روز یکشنبه (١٧ اسفند ماه) از افزایش ٢١ سنتی میانگین قیمت بنزین معمولی در آمریکا در دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه لاندبرگ روز یکشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که میانگین قیمت بنزین معمولی در آمریکا در دو هفته گذشته با ٢١ سنت افزایش به دو دلار و ٥٤ سنت در هر گالن رسید.

بنا بر این گزارش، قیمتهای بنزین در روز ٢٣ ماه ژانویه (سوم بهمن ماه) به پایینترین سطح خود رسیده بود.

با این حال، قیمت بنزین همچنان ٩٧ سنت کمتر از مدت مشابه سال گذشته است یعنی زمانی که میانگین قیمت این فرآورده نفتی حدود سه دلار و ٥١ سنت در هر گالن بود.

تریبلی لاندبرگ، ناشر این مطالعه، یادآور شد که قیمت نفت خام تغییر نکرده است.

وی افزود که عوامل دیگری در افزایش قیمت بنزین در جایگاههای سوختگیری نقش دارند و آن این است که پالایشگاهها و خرده‌فروشان پول بیشتری از فروش بنزین بدست می‌آورند و همچنین آخرین مهلت تنظیم که بنزین مخلوط فصل تابستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در حال نزدیک شدن است.

بر اساس این گزارش، در ٤٨ ایالت آمریکا که  در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند، پایینترین قیمت بنزین در شهر باتون روژ در ایالت لوئیزیانا با دو دلار و ١٦ سنت در هر گالن و بالاترین قیمت در لس‌آنجلس با سه دلار و ٤٨ سنت در هر گالن ثبت شده است.

به گفته لاندبرگ، قیمت بالای بنزین در لس‌آنجلس به دلیل آخرین مهلت تنظیم بنزین مخلوط فصل تابستان و قوانین کالیفرنیا برای گرم شدن کره زمین است.   

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز