خبرگزاری کار ایران

مرتضی هداوندی در گفتگو با ایلنا:

اتاق به کلوپی برای گردهمایی نمایندگان تبدیل شده است

کارکرد اتاق های بازرگانی ایران در قیاس باسایر کشورهای پیشرفته بسیارضعیف است.

مرتضی هداوندی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: یک عضواتاق بازرگانی بااشاره به اینکه بارزترین نقطه ضعف اتاق بازرگانی عدم برقراری ارتباط ارگانیک و مستمر با اعضا بوده است،

وی افزود: به منظوررفع این مشکل باید موانع بورکراسی برداشته شود.

مرتضی هداوندی، کاندیدای گروه خواستاران تحول اظهارداشت: کارکرد اتاق های بازرگانی ایران درقیاس با سایرکشورهای پیشرفته بسیار ضعیف است و درنتیجه این امر ارتباط اعضاء بااتاق صرفا حول محور اخذ کارت بازرگانی و مسایل مرتبط با آن محدود شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات محدود اتاق به اعضا باعث شده که رغبت آن ها برای مراجعه و برقراری تعامل با اتاق به شدت کاهش پیداکند، خاطرنشان کرد: لازم است که ضمن رفع موانع باز دارنده در این مسیر، باور مفید بودن جایگاه اتاق در بین اعضا تقویت شود.

این عضو اتاق بازرگانی در همین خصوص تاکیدکرد: باتوجه به مشکلات متعددی که گریبان گیرصاحبان کسب وکار است، تعاملات اتاق بااین قشر باید به گونه ای باشد که آنها شاهد رفع و تسهیل چالشهای خود باشند.

هداوندی بی دقتی مسئولان اتاق در رفع معضلات کارآفرینان راسبب تشدید مشکلات دانست و افزود: جایگاه اتاق باید به حدی ارتقاءپیدا کند که بتواند از قدرت لازم برای چانه زنی با نهادهای بالادستی درجهت احقاق مطالبات بخش خصوصی برخوردار شود.

وی درادامه اظهارات خود همچنین نسبت به کارکرد کمیسیونهای تخصصی انتقاد وارد کرد و تصریح کرد: متاسفانه کمیسیونهای تخصصی به محفل و پاتوقی برای گردهمایی افرادتبدیل شده است و درنتیجه، این امرجایگاه اتاق بازرگانی به شدت تنزل داده است.

عضواتاق بازرگانی بااشاره به اینکه درقانون، اتاق از جایگاه ویژه ای برخورداراست، تاکیدکرد: دلیل اصلی تضعیف جایگاه اتاق، حضور برخی نمایندگان در اتاق است، به طوری که بسیاری، نمایندگی اتاق راصرفا به عنوان یک پرستیژ و جایگاه اجتماعی خود قلمداد می کنند.

هداوندی ازتبعات رویکردهای مذکور را خارج شدن اتاق از جایگاه و تشکل صنفی دانست و یاد آور شد: خارج شدن اتاق ازجایگاه واقعی خود باعث شده که به مرور زمان، اتاق به کلوپی برای گردهمایی افرادتبدیل شود.این درحالی است که وظیفه اصلی اتاق خدمات رسانی به اعضاءاست.

 

کد خبر : ۲۵۷۹۷۲