خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به ایلنا اعلام کرد:

برنامه انتقال پساب تبریز و انسداد ۷۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز برای احیای دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۳۵۲

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: مورد دوم انتقال پساب تبریز به دریاچه ارومیه است که جزء وظایف ما است، ۱۰ کیلومتر ابتدایی این پروژه تکمیل شده و اکنون آب تصفیه‌خانه پساب تبریز از این مسیر عبور می‌کند.

یوسف غفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برنامه استان آذربایجان شرقی برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: ما وظایف مشخص خود را داریم که تعریف شده و در قالب پروژه‌های اجرایی به شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ شده و در این راستا نیز حرکت می‌کنیم.

وی افزود: ما اکثر پروژه‌های مربوط به خود را انجام داده‌ایم، یکی از مهمترین پروژه‌ها بازگشایی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها  است تا هر آب، بارش و سیلابی اتفاق بیفتد به راحتی به دریاچه برسد، در این راستا بیش از ۲۵۰ کیلومتر رودخانه‌های منتهی به دریاچه لایروبی و بازگشایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: مورد دوم انتقال پساب تبریز به دریاچه ارومیه است که جزء وظایف ما است، ۱۰ کیلومتر ابتدایی این پروژه تکمیل شده و اکنون آب تصفیه‌خانه پساب تبریز از این مسیر عبور می‌کند و البته لازم است ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز تعریف و اجرا و آب مستقیما تا دریاچه انتقال داده شود.

وی بیان داشت: پروژه بعدی انسداد چاه‌های غیرمجاز و استخرهای برداشت آب غیرمجاز در حاشیه رودخانه است که در دست انجام است و احکام دادگستری برای انسداد حدود ۷۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌های حوزه استان آذربایجان شرقی گرفته شده و در این چند سال تعدادی از این چاه‌ها پر شده‌اند.

غفارزاده همچنین گفت: پروژه بعدی سر دهنه‌سازی و کنترل برداشت است برای اینکه بتوانیم مدیریت آب انجام دهیم باید بتوانیم دریچه‌های برداشت آب را نصب و کنترل و تنظیم کنیم که هر کس چقدر آب برداشت داشته باشد در این پروژه برای بیش از ۵۰ نهر دریچه نصب شده و کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز