خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس به ایلنا خبر داد:

معافیت‌های مالیاتی بی‌منطق را حذف می‌کنیم/ پایه‌های مالیاتی جدید برای دانه درشت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۳۰

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس از برنامه مجلس برای حذف معافیت‌های مالیاتی بی‌منطق در طی اجرای برنامه هفتم خبر داد و گفت: جهت‌گیری‌ها برای افزایش پایه‌های مالیاتی و تعیین پایه‌های جدید به سمت مودیان‌های بزرگ است و پایه‌های مالیاتی جدید ارتباطی با مودیان خرد و متوسط ندارد

بابک نگاهداری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره احکام برنامه هفتم درباره مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق کنترل معافیت‌ها اظهار داشت: بحث اصلی برای کنترل فرارهای مالیاتی هوشمندی سامانه‌ها از جمله سامانه مودیان و سامانه پایانه‌های فروشگاهی است و در واقع هوشمندی سامانه اصلی‌ترین ابزارهای کنترلی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هرچه با سامانه محوری و هوشمندسازی شفافیت اقتصادی را بالا ببریم می‌توان به همان اندازه جلوی فرار مالیاتی را بگیریم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با هوشمندسازی و سامانه محوری می‌توان مودیان جدید شناسایی کرد و از این طریق هم درآمدهای مالیاتی افزایش پیدا می‌کند.

نگاهداری درباره نگرانی‌ها در خصوص افزایش پایه‌های مالیاتی در برنامه هفتم تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها برای افزایش پایه‌های مالیاتی و تعیین پایه‌های جدید به سمت مودیان‌های بزرگ است و پایه‌های مالیاتی جدید ارتباطی با مودیان خرد و متوسط ندارد و در قانون پایانه‌های فروشگاهی  منافع مودیان خرد و متوسط دیده شده‌ و معافیت‌هایی برای این مودیان در نظر گرفته شده‌ است.

وی همچنین درباره کاهش معافیت‌های مالیاتی در برنامه هفتم گفت: معافیت‌های پراکنده و بدون منطق در برخی از موارد، یکی از مشکلات نظام مالیاتی کشور است و تمرکز برنامه هفتم بر این است که معافیت‌های مالیاتی بدون منطق را حذف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز