خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

آخرین وضعیت تامین آب در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۴۸۱

یک نماینده مجلس گفت: در چند سال گذشته در برخی نقاط استان فارس فرونشست‌‌هایی رخ داده که دلیل آن کمبود منابع آبی بوده است.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اوضاع تامین آب در استان فارس اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ تامین آب مشکی نداریم اما اگر در آینده پیش بینی لازم صورت نگیرد، دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر در برخی نقاط استان کمبود آب داریم اما بهر شکل تامین شده است ولی در کل استان کم آبی دارد.

عضو هیات نمایندگان استان فارس تصریح کرد: در سال آبی جاری بارش‌ها در استان بسیار ضعیف و در واقع در حد صفر بود که کفاف نیاز آبی استان را نمی‌دهد. 

وی بیان داشت: سدهای استان تاکنون آوردی نداشته اند و موجودی آب بسیار کم و محدود است زیرا بارندگی نداشتیم که مخازن را تامین کند.

طهماسبی تاکید کرد: وضعیت ذخایر سدها نسبت به مدت مشابه سال قبل به مراتب بدتر است.

وی اعمال قطعی آب را بعید دانست و افزود: البته ممکن است در برخی نقاط که اوضاع آب مشکل عمیق‌تری دارد جیره بندی مقطعی اعمال شود.

این نماینده مجلس گفت: در چند سال گذشته در برخی نقاط استان فرونشست هایی رخ داده که دلیل آن کمبود منابع آبی بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقداماتی برای مسدود ‌‌و پر کردن چاه‌های غیر مجاز در دستور کار است تا از پیشروی فرونشست جلوگیری شود.

طهماسبی یادآور شد: مجوز حفر چاه به صورت محدود و فقط برای تامین آب شرب داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز