خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آخرین وضعیت تولید و بازار تایر + قیمت انواع محصولات

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۲۲۷

به گفته سخنگوی انجمن تایر عرضه تایر با دیگر کالاها تفاوت دارد و در اخذ تصمیم برای ممنوعیت فروش سبدی این تفاوت در نظر گرفته نشده است.

مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا شرحی از آخرین وضعیت بازار تایر ارائه کرد و گفت: توزیع تایر در بازار وضعیت مطلوبی دارد و بی‌شک عرضه این بازار در شب عید با وجود شرایط قدرتمند تولیدT علی‌رغم رشد تقاضا با مشکلی رو‌به‌رو نخواهد شد.

وی افزود: با این حال بخش‌نامه اخیر سازمان حمایت درباره ممنوعیت فروش سبدی انواع تایر می‌تواند صنعت را دچار مشکلاتی کند؛ این روش توزیع سال‌هاست که در صنعت برقرار است و مدل توزیع مورد نظر سازمان حمایت با جریان غالب بر توزیع تایر تطابقی ندارد. بنابراین اجرای این مصوبه شدنی نیست و این مصوبه علاوه بر تولید، بازار را هم به طور منفی از خود متاثر می‌کند.

تنها خاطرنشان کرد: عرضه تایر را نمی‌توان با کالاهای دیگر مقایسه کرد. با این وجود به هنگام اخذ این تصمیم این تفاوت‌ها در نظر گرفته نشده است. علاوه بر همه اینها توزیع تایر در خارج از چهارچوب سبدی به متضرر شدن تولیدکننده می‌انجامد و حاشیه سود او را کاهش می‌دهد.

سخنگوی انجمن تایر اظهار کرد: این ممنوعیت در حالی بر تولیدکنندگان تایر ابلاغ شده که آنها مدت‌هاست خواسته خود را مبنی بر خارج شدن تایر تولید داخل از قیمت دستوری دنبال می‌کنند و هنوز در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

بنا بر گزارش خبرنگار ایلنا بنا بر داده‌های منتشرشده در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات قیمت انواع تایر تولید داخل به شرح زیر اعلام شده است:

تایر سواری سایز 70/175R13 مدل اول هر حلقه 866 هزار و 267 تومان و مدل دوم 759 هزار تومان

تایر سواری سایز 65/185R14  هر حلقه 997 هزار و 143 تومان

تایر سواری سایز 65/185R15  هر حلقه یک میلیون و 73 هزار  تومان

تایر سواری سایز 60/205R14  هر حلقه یک میلیون و 132هزار و 825 تومان

تایر سواری سایز 65/185R14  هر حلقه 997 هزار و 143 تومان

تایر سواری 60/175R13  هر حلقه 807 هزار تومان

تایر سواری سایز 55/205 R16 هر حلقه یک میلیون و 3790 هزار تومان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز