خبرگزاری کار ایران

نماینده ایران در سازمان شانگهای:

عضویت ایران در شانگهای، پنجره جدیدی برای همکاری گشود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۶۶۵

نماینده ایران در سازمان شانگهای گفت: با قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، برای آنها حقوقی برابر اتباع داخلی فراهم کردیم. عضویت ایران پنجره برای همکاری جدیدی گشوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد کیایی در نشست اعضای سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه اعضای سازمان شانگهای با برخورداری از ظرفیت‌های چندجانبه می‌توانند از طریق همکاری، نویدبخش برنامه‌هایی در آینده باشند، اظهار داشت: این قابلیت‌ها سازمان و اعضای آن را در برابر مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مقاوم می‌کند. همچنین ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و مزایای کشورهای عضو سازمان توجه جهانی را به خود جلب کرده و فرصت‌های بی‌نظیری برای اعضای سازمان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد:  جمهوری اسلامی ایرانی بر‌اساس سیاست‌های اعلام‌شده ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری و منابع کم‌نظیر انرژی و معادن و کانی‌ها، کانون ویژه برای هم‌افزایی‌های اقتصادی است.

نماینده ایران در سازمان شانگهای با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی ایران گفت: ایران مقطعی استراتژیک برای پیوند شرق و غرق است و با موقعیت راهبردی حمل‌ونقلی، کریدورهای ترانزیتی شمال جنوب، جاده ابریشم و جاده اتصال چین و آسیای مرکزی دریای عمان هاب منحصر به فردی را ایجاد کرده است.

کیایی ادامه داد: با قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، برای آنها حقوقی برابر اتباع داخلی فراهم کردیم. عضویت ایران پنجره برای همکاری جدیدی گشوده است. 

وی با بیان اینکه در اولین سال عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، میزبانی چند نشست در دستور کار قرار گرفته است، افزود: علاوه بر‌ نشست کارگروه سرمایه‌گذاری کشورهای عضو سازمان، نشست وزرای صنعت در آوریل در تهران برگزار می‌شود. همچنین در‌ زمینه ارتقای حمل‌ونقل و بانکی هم نشست‌هایی در دستور کار قرار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز