خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:

تولید ۱۷۰۰ ماشین معدنی در کشور/ اشک شوق کارگران هپکو را دیدم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۴۶۸

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: دو ماه پیش من در شرکت هپکو حضور یافتم و اشک شوق را در چشم کارگران این شرکت دیدم خوشحالی آنها از رونمایی محصولات جدید ماشین‌های معدنی بود.

سیدمحمد موسوی، معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران به خبرنگار ایلنا گفت: روزگاری بود که پزشکان هندی بیماران ایرانی را ویزیت می‌کردند و شاید پزشکی را یاد می‌گرفتند. همچنین زمانی که صنعت نفت کشور ملی شد کارشناسان انگلیسی می‌گفتند اگر ما از این صنعت برویم ایرانی‌ها نمی‌توانند به این ماشین‌ها دست بزنند.

موسوی اظهار کرد: با این حال نه تنها امروز در صنعت نفت و گاز به دستاوردهای شگرفی رسیدیم بلکه در بازار ۳ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی ۱.۵ میلیارد دلار از محصولات آن را ایرانی‌ها می‌سازند و ۱۵۰۰ شرکت فعال ایرانی بیشتر از ۱۰۰ محصول دارای گواهی کیفیت اروپا را تولید می‌کنند و تجهیزات اتاق عمل ایران به بیش از ۱۰ کشور جهان صادر می‌شود.

معاون وزیر صمت در ادامه از شرکت هپکو گفت و افزود: تولیدات هپکو در طول ۱۰ سال از ۵۰ دستگاه بیشتر نمی‌شد در حالی که هپکو روزگاری برند ایرانی معروفی بود که همه آن را به کیفیت می شناختند.

وی اضافه کرد: هپکو در سال ۱۴۰۱ برنامه تولید ۳۰۰ و در سال ۱۴۰۲ برنامه تولید ۸۰۰ دستگاه خودرو را دارد، برنامه‌ای که تا امروز محقق شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: دو ماه پیش من در شرکت هپکو حضور یافتم و اشک شوق را در چشم کارگران این شرکت دیدم خوشحالی آنها از رونمایی محصولات جدید ماشین‌های معدنی بود البته این دستاوردها به هپکو محدود نمی‌شود در ایران ۱۰ شرکت فعال در حوزه ماشین‌های راه‌سازی و معدنی داریم که همگی در بخش خصوصی فعال هستند و این تعدد شرکت‌ها به ایجاد یک بازار رقابتی میان آنها انجامیده است.

وی از تولید ۱۷۰۰ ماشین معدنی در کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد و درباره قیمت ماشین‌های معدنی در ایران گفت: براساس آیین نامه دولت هیچ محصول ایرانی نمی تواند در رقابت با محصول خارجی با هزینه حمل و پس از پرداخت حقوق گمرکی گران تر از محصول مشابه خارجی باشد و قیمت ماشین تولید داخل یا برابر ماشین خارجی است و یا از آن ارزان‌تر است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: امروز واردات ماشین‌های معدنی چه ماشین‌های نو و چه ماشین های مستعمل آزاد است و تولیدکنندگان ماشین های ایرانی در رقابت با خارجی ها محصول خود را عرضه می کنند. همچنین هیچ تولیدکننده ای نیست که ماشینی را در کشور تولید کند و امکان فروش آن در ایران نباشد.

وی در پاسخ به این پرسش که از کدام منابع می توان آمار موثقی از تولید ماشین‌های معدنی به دست آورد، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش‌های موثقی از آمار تولید ماشین‌های معدنی ارائه می‌کند همچنین مرکز آمار ایران و گزارش‌های سامانه جامع تجارت هم منابع خوبی برای دسترسی به آمار یادشده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز