خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

درآمد یک میلیارد دلاری از ترانزیت امسال

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۷۶۷

رئیس گمرکات ایران درباره میزان ترانزیت در ١٠ ماه امسال تاکید کرد: حدود ١۴.٢ میلیون تن میلیون در ١٠ ماهه افزایش ترانزیت را تجربه کردیم و یک میلیارد دلار درآمد حاصل از ترانزیت برای کشور داشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد رضوانی‌فر در نشست مدیران ستادی و اجرایی گمرکات با اشاره به واریزی‌های گمرک به خزانه کشور گفت: در بخش درآمدها، از محل حقوق ورودی و ورود خودرو و موبایل بالای ۶۰۰ دلار و ۲۳ ردیف درآمدی گمرک، تا ۲۴ بهمن‌ماه، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم. 

وی با بیان اینکه همچنین در بخش مالیات بر ارزش افزوده در آمدهای گمرک از ۹۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد، اظهار داشت: گمرک ۱۹۰ هزار میلیارد وصولی به خزانه داشته است که در این زمینه، رشد ۷۸ درصدی نسبت به سال گذشته را داشتیم و در مجموع ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد درآمدی داشتیم. 

رئیس گمرکات ایران درباره میزان ترانزیت در ١٠ ماه امسال تصریح کرد: حدود ١۴.٢ میلیون تن میلیون در ١٠ ماهه افزایش ترانزیت را تجربه کردیم و یک میلیارد دلار درآمد حاصل از ترانزیت برای کشور داشتیم.

رضوانی‌فر با بیان اینکه برای اولین بار آمار مربوط به صادرات نفت، صادرات خدمات فنی مهندسی و صادرات برق را به گزارش تراز بازرگانی اضافه کردیم، خاطرنشان کرد: اگرچه ما ۴۰.۵ میلیاد دلار صادرات غیرنفتی و ۵۴ میلیارد دلار واردات بدون محاسبه صادرات چمدانی و نفت و خدمات فندق مهندسی، تراز منفی ۱۴ داریم، اما با محاسبه نفت تراز تجاری ما مثبت ۱۷ می‌شود.

وی افزود: ۴۲ میلیون تن صادرات پتروشیمی داشتیم که به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی حدود ۳۳ درصد از نظر ارزش، صادرات پتروشیمی ما کاهش پیدا کرد که عمده این موضوع به کاهش قیمت‌های جهانی برمی‌گردد. 

به گفته معاون وزیر اقتصاد، در تجارت با ۱۵ کشور همسایه در ۹ ماه گذشته حدود ۷۲ میلیون تن کالا صادر شده، به استرداد ۴۴.۳ میلیارد ریال که از نظر وزن ۱۷ درصد ‌و از نظر ارزشی ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رضوانی‌فر با بیان اینکه بودجه اجرای پروژه‌های عمرانی تا سه برابر افزایش پیدا کرده است، ابراز داشت: در برخی از مناطق در کانکس مستقر شدیم که این هیچ تناسبی با ارائه خدمات نداشته است. برای خرید ۵٠ دستگاه آشکارساز قرارداد داریم و بنای قولی که دادیم هر ماه یک دستگاه رونمایی خواهیم داشت.

وی با اشاره به کاهش تعداد بخشنامه‌ها بیان کرد: تعداد بخشنامه‌ها کاهش پیدا کرده و توانستیم آرامشی برای فعالان اقتصادی برقرار کنیم که بازخورد بسیار خوبی داشته و تا جایی که توانستیم اقتصاد در بخش تجارت خارجی را پیش‌بینی‌پذیر کردیم. 

رئیس گمرکات ایران اضافه کرد: ارزش مشکوفات گمرک به شش هزار میلیارد تومان می‌رسد که در این مدت ١٨۵٩ نفر را در قاچاق انسان کشف کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز