خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

تعیین سازوکار خرید غلات از روس‌ها در قالب ال‌ سی و اعتباری

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۳۸۱

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از ایجاد سازوکار با دو بانک روسی برای خرید کالا در قالب ال‌سی و اعتباری خبر داد.

علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در سفری که اخیرا به مسکو داشت تفاهم‌نامه‌ای‌ برای خرید بلندمدت غلات از این کشور امضا کرد. وی در تشریح جزئیات بیشتر از این قرارداد به خبرنگار ایلنا گفت: در این سفر با مذاکراتی که با چند تامین‌کننده بزرگ غلات روسی صورت گرفت، مقرر شد براساس ساز و کار بانکی که بین بانک‌های تجاری ایران و دو بانک بزرگ VTB و «اسبر بانک» ایجاد شده خرید کالا در قالب ال‌سی و حتی اعتباری انجام شود و خریدهای بلندمدت با فرمول قیمتی مشخص طراحی شود.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه خرید کالاهایی مانند ذرت، جو، کنجاله آفتابگردان و روغن خام آفتابگردان از طرف ایران و تامین آنها از سوی طرف روس انجام می‌پذیرد.

پیمان‌پاک اظهار کرد: در گام اول اجرای این تفاهم‌نامه شرکت‌های جهاد استقلال و پشتیبانی امور دام که بنا بر دستور مقام عالی وزارت تامین کالا و نهاده‌های مورد نیاز کشور را عهده‌دار شدند از این فرصت استفاده می‌کنند؛ این شرکت‌ها بدون اخذ سود و با در نظر داشتن هزینه‌ها به منظور تامین کالا با قیمت مناسب برای واحدهای تولیدی و تامین کالا به صورت مستقیم برای زنجیر‌ه‌های تامین در حوزه دام و طیور از دستاوردهای این تفاهم‌نامه بهره‌مند می‌شوند.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در گام اول این تفاهم‌نامه برای تامین ذرت و جو به صورت پایلوت در حجم محدود توافق و مقرر شده معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در قالب نشست‌های تخصصی بین بانک‌ها و تامین‌کنندگان روسی فرمول قیمت بلندمدت را با در نظر داشتن شرط خرید زیر قیمت‌های جهانی حداکثر تا پایان سال نهایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز