خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

انعقاد قرارداد ساخت داخل ۵٠٠ واگن مسافری تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۸۵

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر شرکتی که امکان ساخت واگن دارد را تا پایان سال برای ساخت ۵٠٠ واگن مسافری با آن شرکت قرارداد منعقد شود و پول آن را هم بنده تامین می‌کنم و اگر قابلیت تهاتری نفتی دارد این اقدام را انجام می‌دهیم و اگر هم نه واگن‌ها را دولت از آنها می‌خرد به سایر شرکت‌ها اجاره می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم ورود ۶٨۵ ناوگان نو و بازسازی شده به ارزش بیش از ٣هزار میلیارد تومان به شبکه ریلی با بیان اینکه در حدود یک سال گذشته چند اقدام ریلی را برای اجرا مطرح کردیم و چند پروژه بزرگ زیرساخت ریلی به بهره برداری رسید، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های به اجرا رسیده راه‌آهن همدان-سنندج بوده که اتفاق مهمی بود چراکه استان کردستان از بن بست خارج شد و همچنین وقتی یک نقطه جغرافیایی به شبکه ریلی متصل ‌می‌شود، روی آن استان می‌توان یک حساب دیگری برای توسعه اقتصادی باز کرد و سرمایه گذاران هم جذاب‌تر می‌شود. 

اجرای مسیر ریلی تا عراق

وی ادامه داد: با استان کردستان متفاوت تری مواجه هستیم و با این مسیر ریلی نقش مهمی در کریدور شرقی و غربی خواهد داشت و در انتها به مرز باشماق می‌رسد و به عراق متصل می‌شود. 

تکمیل زنجیره‌های کریدوری کشور را تحت تاثیر قرار می دهد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌های کریدوری کلیت کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود : از دیگر پروژه‌های راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز بوده که این پروژه هم از اقدامات مهم بود که کارکرد منطقه‌ای و نقش مهم در کریدور شرقی - غربی داشت. همچنین خط دوم اندیمشک - اهواز هم اتفاق بزرگی بود چراکه ظرفیت محور دو برابر می شود و سرعت سیر افزایش پیدا می‌کند. 

افتتاح راه‌آهن رشت -کاسپین تا پایان امسال

بذرپاش از افتتاح راه‌آهن رشت -کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: با افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین دو بندر مهم شمال و جنوب کشور به صورت ریلی به هم متصل می‌شوند.

شرق کشور تبدیل به کارگاه سازندگی شده است

وی ادامه داد: همچنین سال آینده راه‌آهن زاهدان - چابهار که از مهمترین از پروژه‌ها محسوب می‌شود به بهره‌برداری خواهد رسید که در ادامه به سرخس می‌رسد و ساخت این مسیر به طور جدی دنبال می‌شود و امروز شرق کشور تبدیل به کارگاه سازندگی شده است. 

بذرپاش اظهار داشت: استفاده از محل ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید شبیه به آرزو شده بود که الحمدلله امروز ٧٠٠ میلیارد تومان آن علمیاتی شد و حواله مالی آن به بخش خصوصی تعلق گرفت.

سیاست ما این است که هم کشنده، لکوموتیو و واگن در بخش باری را واگذار کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه بار باید سیاست واگذاری داشته باشیم، تاکید کرد: سیاست ما این است که هم کشنده، لکوموتیو و واگن در بخش باری را واگذار کنیم و این شاخص و معیار موفقیت محسوب می‌شود. 

بوروکراسی‌های اداری را حل کنیم

وی با اشاره به اقدام مهم ساخت واگن مسافری در داخل کشور گفت: باید بوروکراسی های اداری که شرکت را به مرگ پیش می برد و خفه کننده است را حل کنیم  و همینجا اعلام می‌کنم که با هر شرکتی که امکان ساخت واگن دارد را تا پایان سال برای ساخت ۵٠٠ واگن مسافری با آن شرکت قرارداد منعقد شود و پول آن را هم بنده تامین می‌کنم و اگر قابلیت تهاتری نفتی دارد این اقدام را انجام می‌دهیم و اگر هم نه واگن‌ها را دولت از آنها می‌خرد به سایر شرکت‌ها اجاره می‌دهد.

حق مردم است ارزان‌ترین و ایمن‌ترین ناوگان را استفاده کند

وی تاکید کرد: توسعه ناوگان مسافری در اولویت است و مردم باید ارزان ترین و ایمن ترین ناوگان حمل و نقل استفاده کنند و حق آنها هم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز