خبرگزاری کار ایران

اوجی: به پمپ‌بنزین‌ها حمله سایبری شد/ از بعدازظهر امکان عرضه سوخت با کارت فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۸۹۳

وزیر نفت گفت: اختلال امروز در پمپ‌بنزین‌ها درپی حمله سایبری اتفاق افتاده است.

به گزارش ایلنا، جواد اوجی گفت: اختلال امروز در پمپ‌بنزین‌ها درپی حمله سایبری اتفاق افتاده است و عملیات سوختگیری متوقف شده است.

وی افزود: در حال حاضر باتوجه به اینکه هنوز سامانه آفلاین است و فعال نشده ۱۶۲۵جایگاه سوخت‌رسانی در سراسر کشور فعال است و به صورت دستی سوخت‌رسانی را انجام می‌دهد.

وزیر نفت تصریح کرد: به محض اینکه این اتفاق افتاد ستاد بحران با حضور مدیران در شرکت پالایش و پخش فراروده‌های نفتی تشکیل شد و  تمامی همکاران در وزارت نفت و بخصوص پالایش و پخش بسیج شدند، باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ هم این تجربه را داشتیم اکنون بصورت دستی سوختگیری در جایگاه‌ها انجام می‌شود تا  وقفه‌ای در عملیات سوختگیری صورت نگیرد.

 اوجی ضمن ابراز قدردانی از صبوری مردم گفت: ظرف ۲ تا ۳ ساعت آتی همه جایگاه‌های کشور به صورت دستی فعال می‌شوند یعنی بدون کارت سوخت و با سهمیه آزاد سوختگیری انجام می‌شود.

وی بیان داشت: بحث افزایش قیمت در کار نیست و این اخبار شایعاتی بیش نیست.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: موجودی ذخایر بنزین خوب است و تامین سوخت روال عادی خود را دارد، همچنین سهمیه کارت‌های سوخت مردم محفوظ می‌ماند و خللی در آن ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: چون دشمن صهیونیستی و امریکا در جبهه‌های دیگر ضربه خوردند؛ می‌خواستند از این طریق مردم را دچار چالش و زحمت کنند ولی مطمئن باشند خادمین مردم در وزارت نفت این اجازه را نخواهند داد و این توطئه بزودی خنثی می‌شود.

اوجی در ادامه تصریح کرد: متخصصین بخش آی‌تی و سامانه سوخت در حال فعالیت هستند و ابعاد قضیه به لحاظ فنی در حال بررسی است، به همین خاطر ما زمانی خواستیم تا چند ساعت آتی تمامی جایگاه‌ها به صورت دستی فعال باشند و  مردم دچار چالش نشوند.

وی گفت: از بعدازظهر بتدریج جایگاه‌ها با کارت سوخت فعال خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز