خبرگزاری کار ایران

نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های زیست توده افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۱۰

وزارت نیرو با هدف حداکثرسازی ضریب تحقق مزایای تولید برق از منابع تجدیدپذیر، نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه های زیست توده با فناوری لندفیل، سایر فرایندهای زیستی(بیوشیمیایی) از جمله هاضم بی هوازی و کلیه فرایندهای حرارتی (ترموشیمیایی) از جمله زباله سوزی، گازی سازی و پیرولیز را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، با ابلاغ مصوبه نرخ و ضوابط خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های غیردولتی تجدیدپذیر، قیمت خرید تضمینی برق نیروگاه‌های زیست توده با فناوری لندفیل، ۱۳‌هزار و 500 ریال به ازای هر کیلووات ساعت با حداکثر دوره مجاز احداث 24 ماه تعیین شده است

همچنین قیمت خرید تضمینی برق نیروگاه‌های زیست توده با فناوری بیوشیمیایی، 21 هزار و 800 ریال به ازای هر کیلووات ساعت با حداکثر دوره مجاز احداث 24 ماه تعیین شده است.

بنا بر این گزارش قیمت خرید تضمینی برق نیروگاه‌های زیست توده با فناوری ترموشیمیایی، 30 هزار ریال به ازای هر کیلووات ساعت با حداکثر دوره مجاز احداث 30 ماه تعیین شده است.

لازم به ذکر است، به منظور رفع مشکلات زیست محیطی، نرخ پایه خرید تضمینی برق زیست توده در استان‌های ساحلی و کلان شهرها با ضریب 1.2 تعیین می‌شود و قراردادهای زیست توده منعقده بر اساس این مصوبه مشمول ضرایب دوره کاهشی در ابتدای سال های هشتم، دوازدهم و شانزدهم نیستند.

همچنین آن بخش از برق مصرفی مراکز تصفیه فاضلاب متعلق به شرکت‌های آب و فاضلاب که از طریق نیروگاه‌های بیوگازسوز نصب شده در آن مراکز تامین می‌شود، در صورت عدم اتصال مستقیم به شبکه سراسری نیز مشمول خرید تضمینی برق با شرایط این بند است.

در این مصوبه وزارت نیرو خاطرنشان شده است که نرخ های جدید تعیین شده برای خرید تضمینی برق نیروگاه های تجدیدپذیر رشد حدود 40 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش روابط عمومی ساتبا، در صورت درخواست سرمایه گذار، نرخ پایه قراردادهایی که قبل از این مصوبه از محل ماده 61 به قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مبادله شده اند، قابل اصلاح به نرخ های جدید ابلاغی با رعایت سایر شرایط اعلام شده در این مصوبه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز