خبرگزاری کار ایران

یک عضو اتاق بازرگانی مطرح کرد:

لایحه بودجه 1403 با الزامات برنامه هفتم توسعه هماهنگ نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۹۵

به گفته یک عضو اتاق بازرگانی میان لایحه بودجه سال 1403 و آنچه در برنامه هفتم توسعه تعریف شده هماهنگی وجود ندارد و در بودجه سال آینده توجهی به امکانات لازم برای تحقق این برنامه نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم بهادرانی، عضو اتاق بازرگانی ایران در اظهارنظر درباره لایحه بودجه سال 1403 گفت: بودجه برنامه‌ای یک ساله و برنامه هفتم توسعه یک برنامه پنج ساله است، بنابراین در بودجه سال 1403 سال اول برنامه هفتم دنبال می‌شود، در نتیجه باید اثر اهدافی که در این برنامه دیده شده در بودجه پیدا باشد و راه‌های دستیابی به این اهداف از نظر منابع و سیستم اداری نشان داده شود.

وی افزود: با این حال آنچه در بودجه سال 1403 می‌بینیم فاقد وابستگی و همبستگی میان با برنامه هفتم توسعه است و این موضوع مهم‌ترین نقطه ضعف بودجه سال آینده به شمار می‌آید.  

بهادرانی ادامه داد: برای اهدافی که در برنامه هفتم تعریف شده باید منابع مالی، امکانات اداری و امکانات سیاستگذاری در بودجه دیده شود که به نظر من چنین چیزی متاسفانه در این بودجه دیده نمی‌شود.

این کارشناس اقتصادی لایحه بودجه انقباضی را انقباضی دانست و در توضیح بیشتر در این باره گفت: مهم است که این ارقام در مجلس هم رعایت شود. بودجه در رابطه با مساله تورم مشکل دارد؛ در این بودجه مالیات بر ارزش افزوده یک درصد اضافه شده و در همین حال درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده رشد داده شده است، در حالی که با افزایش مالیات بر ارزش افزوده مصرف مردم کاهش می‌یابد و با کاهش مصرف مردم نمی‌توان مالیات را رشد داد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز