خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با ایلنا:

آغاز مذاکرات رسمی برای پروازهای تهران- ریاض از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۲۳۶

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در خصوص راه‌اندازی پروازهای مستقیم ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان این پروازهای برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد و این پروازها می‌توانند بین شهرهای مختلف ایران و عربستان برقرار شوند.

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره مذاکرات با مقامات سازمان هواپیمایی عربستان در حاشیه اجلاس ایکائو در این کشور به منظور گسترش همکاری‌های حمل و نقل هوایی و برقراری پروازهای مستقیم تهران- ریاض و پروازهای غیر حج اظهار داشت: همراه با سفیر ایران در ریاض با رییس سازمان هواپیمایی کشوری عربستان و معاونان وی جلسات متعدد مشترک برگزار شد و درباره موضوعات مشترک بین ایران و عربستان، به روز شدن توافقات، افزایش تعداد پروازها به ویژه پروازهای تمتع و عمره و پروازهای برنامه‌ای مذاکرات مفصلی بین طرفین انجام و تیمی از نمایندگان دو کشور برای پیگیری این موضوعات و به روز شدن توافقات معرفی شدند.

وی ادامه داد: به موازات این پیگیری‌ها برقراری پروازهای عمره را آغاز می‌کنیم. پروازهای عمره بعد از سال 93 از سر گرفته می‌شوند و با هماهنگی با طرف عربستانی برنامه این است که امسال پروازهای عمره برقرار شود و شرکت‌های معتبر برای برقراری این پروازها را به طرف مقابل معرفی کرده‌ایم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره توافقات برای راه‌اندازی پروازهای ریاض گفت: در خصوص راه‌اندازی پروازهای مستقیم ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان این پروازهای برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد و این پروازها می‌توانند بین شهرهای مختلف ایران و عربستان برقرار شوند. قرار بر این شد که در کارگروه بین نمایندگان معرفی شده بین دو طرف، مذاکرات نهایی انجام شود و این کارگروه تخصصی از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد اما تا به امروز عربستان و ایران مانع، محدودیت یا شرطی برای برقراری پروازهای غیر حج مطرح نکرده‌اند.  

محمدی‌بخش با اشاره به بررسی بازار پروازهای غیرحج ایران و عربستان و میزان تقاضا برای سفرهای هوایی به ایران از عربستان افزود: قرار بر این سات که تمام درخواست‌ها در کارگروه تخصصی مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد و پس از بررسی‌ها می‌توان درباره حجم تقاضا صحبت کرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز