خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد:

بنادر جدید سیریک و لنگه افتتاح می‌شوند/ افزایش ٣١ درصدی ترانزیت از بنادر غرب هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۹۷

معاون بندری و دریایی بنادر شرق هرمزگان از بهره‌برداری بندر چندمنظوره سیریک با برخورداری از ۵۱ هکتار پسکرانه و حوضچه به مساحت ۳۵ هکتار، همزمان با سفر آتی رئیس جمهور به هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی سالاری در  نشست خبری امروز با بیان اینکه از افتتاح بندر جدید لنگه خبر داد و گفت: مرحله اول  تخصیص اراضی مورد نیاز برای احداث بندر جدید لنگه به مساحت ۲۰۰ هکتار انجام شده‌است.

وی ادامه داد : بندرلنگه موجود در درون شهر محصور شده و به دلیل نبود امکان توسعه فیزیکی پسکرانه بندر برای ارتقای جایگاه بندرلنگه در حوزه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل دریایی، از تیرماه امسال مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه آغاز شد و در حال حاضر هم به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی رسیده‌اید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه بندرجدید لنگه با عمق آب ۱۲ متر و در پسکرانه‌ای به وسعت ۷۰۰ هکتار قادر به پذیرش کشتی های اقیانوس‌پیما با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن خواهد بود، گفت: با انجام کامل این طرح، فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان، افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و همچنین افزایش زمینه رقابت‌پذیری بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان فراهم خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین با اشاره به عملکرد بنادر غرب اظهار داشت: در هشت‌ماهه امسال بنادر غرب استان توانست با کابوتاژ یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۲۸ تن فرآورده‌های غیرنفتی و کابوتاژ یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۴۹ تن فرآورده‌های نفتی روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کند، همچنین ۳۱ درصد افزایش  ترانزیت نفتی و غیرنفتی را تجربه کردیم بطوریکه که حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که بیشتر آن محموله خودرو بودهف به ۲۹۹ هزار و ۹۹۹ تن رسید که نشانگر افزایش ۳۱ درصدی است.

سالاری افزود: در این بازه زمانی ترانزیت بیش از ۱۳۲ هزار و ۳۶۳ خودرو با افزایش ۲۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت.

همچنین محمد احمد‌زاده، معاون بندری و دریایی بنادر شرق هرمزگان در این نشست از بهره‌برداری بندر چندمنظوره سیریک با برخورداری از ۵۱ هکتار پسکرانه و حوضچه به مساحت ۳۵ هکتار، همزمان با سفر آتی رئیس جمهور به هرمزگان خبر داد.

وی گفت: بندرسیریک به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در رونق دریانوردی، فراهم شدن بسترهای اقتصادی از جمله توسعه ترانزیت و صادرات و واردات کالا افزایش راندمان اقتصادی و افزایش تعاملات اقتصادی و رونق بخشی به معیشت مردم بومی دارد.

احمدزاده با اشاره به عملکرد  هشت ماهه بخش مسافری بنادر شرق استان گفت: در این بازه زمانی بیش‌ترین میزان رفت و آمد مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز به میزان یک میلیون ۷۶۷ هزار و ۵۸۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش به ثبت رسید.

وی میزان جابه‌جایی مسافر در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه را ۱۲ هزار و ۶۹۰ مسافر اعلام کرد که در این مسیرهم افزایش هشت درصدی به ثبت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز