خبرگزاری کار ایران

پتروشیمی ایران به جای واردات به دانش بومی تکیه زده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۱۹۰

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی گفت: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت به توان و تخصص دانش ایرانی و بومی تکیه زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از یک واحد تولیدکننده انواع کاتالیست‌ فرآیندهای پلیمری و مواد شیمیایی در شهرستان خرم‌آباد که تحت لیسانس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است، بازدید کرد.

وی در این سفر عملیاتی یکی از چالش‌های عمده در حوزه تولید محصولات زنجیره ارزش را دانش فنی اعلام و اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با برنامه‌ای فشرده‌، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را موظف کرده است با همکاری برخی شرکت‌های فعال ایرانی در این حوزه، بر بومی‌سازی فناوری‌ها و کاتالیست‌های صنعت متمرکز شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم با تکیه بر راهبردهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از خام‌فروشی محصولات و ایجاد ارزش افزوده بالاتر با تولید محصول نهایی راهبری می‌شود.

شاهمیرزایی با ابراز خرسندی از تولید پنج نوع کاتالیست واحدهای پلیمری HDPE ،LLDPE و کاتالیست اتیلن اکساید، متانول و هیدروژناسیون استیلن در یک واحد تولیدی گفت: تحریم‌ها سبب شده شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به موفقیت‌های مطلوبی در فناوری‌های تولید همسو با تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی دست یابند.

وی تصریح کرد: جای خوشحالی و افتخار دارد امروز شاهد این موفقیت هستیم که برخی شرکت‌های تولیدکننده داخلی انواع کاتالیست‌ در جایگاهی قرار گرفتند که صنعت پتروشیمی ایران به جای واردات از شرکت‌های خارجی به توان و تخصص بالای دانش ایرانی و بومی تکیه زده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز