خبرگزاری کار ایران

برزیل به ائتلاف اوپک‌پلاس‌ ملحق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۳۲۶

وزیر انرژی برزیل در سی‌ششمین نشست اوپک‌پلاس از موافقت رئیس‌جمهوری این کشور با الحاق این کشور آمریکای جنوبی به ائتلاف اوپک‌پلاس خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، مارسیو فلیکس که امروز مهمان افتخاری (پنجشنبه، نهم آذرماه) سی‌وششمین نشست وزارتی ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) بود از موافقت رئیس‌جمهوری این کشور برای پیوستن این کشور به ائتلاف یادشده خبر داد و گفت: از یکم ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲)این کشور تولیدکننده نفت واقع در آمریکای جنوبی به اوپک پلاس ملحق خواهد شد.

وی افزود: برزیل به‌عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت در آمریکای لاتین تلاش خواهد کرد با عضویت در اوپک‌پلاس به بهبود شرایط بازارهای جهانی نفت خام کمک کند.

با الحاق برزیل به ائتلاف اوپک‌پلاس شمار کشورهای غیراوپک به ۱۴ عضو و مجموع کشورهای عضو این ائتلاف به ۲۴ عضو می‌رسد، اکنون 13 کشور عضو اوپک و 10 کشور غیراوپک در این ائتلاف حضور دارند.

سی‌وششمین نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) که پیش از این طبق برنامه قرار بود 26 نوامبر (پنجم آذرماه) در محل دبیرخانه دائمی اوپک واقع در وین، پایتخت اتریش برگزار شود، ساعتی پیش از طریق ویدیوکنفرانس آغاز شد.

پنجاه‌ویکمین نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) هم امروز از طریق ویدیوکنفرانس و پیش از این نشست برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز