خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تقاضای داخلی آهن و فولاد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۴۸۴

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد هر چند به دلیل رکود ساخت و ساز تقاضا برای مصرف آهن و فولاد در داخل کشور پایین است‌، اما انواعی دیگر از تقاضا توانسته تعادل میان عرضه و تقاضا را در بازار داخلی این محصولات برقرار نگاه دارد.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از تعادل نسبی در بازار آهن و فولاد کشور خبر داد و گفت: چند سالی می‌شود که تولید آهن و فولاد در ایران با مازاد رو‌به‌روست، بنابراین در عرضه این محصولات مشکلی نیست با این حال این مازاد به ارزانی در بازار داخلی منجر نشده، حتی افزایش هزینه‌های تولید و نرخ جهانی فولاد به افزایش نسبی قیمت آهن و فولاد نیز انجامیده است.

وی افزود: بازار در کل از ثبات نسبی برخوردار است و نوسان قیمتی چندانی را تجربه نمی‌کند.  

رستگار درباره وضعیت تقاضا در برابر مازاد عرضه یادشده گفت: ساخت و ساز به دلیل بالا رفتن هزینه ساخت مسکن و گرانی آن راکد است، این امر تقاضا برای آهن و فولاد را کاهش داده زیرا بیشترین مصرف آهن و فولاد در صنعت ساختمان صورت می‌گیرد، این رکود به کاهش تقاضا در داخل انجامیده است. با این حال بازارهای صادراتی فولاد ایران همچنان به قوت خود باقی هستند و همین امر محرک تولید در واحدهای فولادی کشور است.  

وی اضافه کرد: از سویی دیگر شماری از مقاطع فولادی علاوه بر اینکه کالاهای مصرفی هستند، کالاهای سرمایه‌ای هم به شمار می‌آیند و به عنوان محل حفظ ارزش سرمایه خریداری می‌شوند، در پی همین ویژگی‌ها تقاضا برای آهن و فولاد همچنان برقرار است و بازار هر چند ایده‌آل نیست اما با ثبات نسبی پیش می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز