خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بازار طلا واکنشی به تنش‌های منطقه نداشت/ کاهش ۵۰۰ هزار تومانی سکه پس از آغاز حملات

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۷۶

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بازار هیچ واکنشی به تنش‌های منطقه نداشت و شاهد واکنش هیجانی در بازار نبودیم و داد و ستدها در بازار رو به کاهش بود که احتمالا دلیل آن کمبود نقدینگی بوده‌ است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره واکنش بازار طلا به تنش‌های منطقه و تاثیر افزایش انس جهانی در بازار پس از حملات اسراییل به غزه اظهار داشت: نکته جالب در بازار طلا این است که  برخلاف اتفاقات سیاسی و اقتصادی که در سال‌های گذشته رخ می‌داد و بلافاصله واکنش آن را در بازار می‌دیدیم اما این بار پس از رخداد اتفاقات و تنش‌های اخیر در منطقه، بازار طلا و سکه هیچ واکنشی به این تنش‌ها نشان نداد.

وی ادامه داد: هر چند بازار مانند روال گذشته تحت تاثیر دو عامل انس جهانی و نرخ ارز نوساناتی داشت اما تقاضا ناشی از این اتفاقات در منطقه افزایش پیدا نکرد. رفتارها در بازار کاملا عادی بود و همراه با قیمت جهانی و نرخ ارز قیمت طلا و سکه افزایش و کاهش داشتند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه نه تنها تقاضا افزایش پیدا نکرد بلکه شاهد کاهش تقاضا در این مدت هم بودیم، گفت: به همین دلیل در حال حاضر حباب سکه کمتر از 5 میلیون تومان است و این خود نشان دهنده کاهش تقاضا در بازار بوده است.

کشتی‌آرای تاکید کرد: بازار هیچ واکنشی به تنش‌های منطقه نداشت و شاهد واکنش هیجانی در بازار نبودیم و داد و ستدها در بازار رو به کاهش بود که احتمالا دلیل آن کمبود نقدینگی بوده‌است.

وی افزود: در همین دو هفته اخیر شاهد کاهش 500 هزار تومانی سکه بودیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز