خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس مطرح کرد:

معاملات ETFها به 50 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۷۰۲

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در حالی که در دو سال گذشته ١٨ درصد معاملات به etfها اختصاص پیدا می‌کند امروز این عدد به ۵٠ درصد رسیده و امیدواریم این عدد باز هم افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید عشقی در مراسم رونمایی صندوق بازنشستگی تکمیلی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی تکمیلی ابزاری است که برای تمام ذی نفعان آن در میان مدت و بلندمدت برکات زیادی خواهد داشت، اظهار داشت: این صندوق با پیشگامی خودِ نهادهای مالی تعریف و با توجه به نیازی که بازار سرمایه داشت این صندوق راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصولی ما وسعت سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه بود، ادامه داد: در طول ٢ سال گذشته ارزش دارای انواع صندوق‌ها به ٨۶۵ هزار میلیارد تومان رسید و با توجه به توسعه نهادهای مالی این انتظار را داریم که روند سرمایه گذاری افزایش پیدا کند.

رییس سازمان بورس بابیان اینکه در اکثر صندوق‌ها بازدهی بیشتر از بازار را داشتیم، گفت: بیش از ٧۵ درصد صندوق‌ها بازدهی بیشتر از بازار را داشتند بطوریکه وقتی بازدهی سالانه بازار سرمایه ٣٨ درصد بوده اما بازدهی صندوق‌ها ۵٨ درصد بوده است و باید توجه داشت که صندوق‌ها در نوسانات بازار شتاب‌زده عمل نمی‌کنند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما بود نقش صندوق‌ها در معاملات روزانه بوده افزایش پیدا کند، ادامه داد: در حالی که در دو سال گذشته ١٨ درصد معاملات به etfها اختصاص پیدا می‌کند امروز  این عدد به ۵٠ درصد رسیده و امیدواریم این عدد باز هم افزایش پیدا کند.

عشقی افزود: ٨ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر شخص حقیقی در انواع صندوق‌ها سرمایه گذاری کردند و‌بیش از ۶٠ درصد دارندگان سرمایه در صندوق‌ها اشخاص حقیقی هستند و این باعث می‌شود از حرکت‌های تند بازار جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی از ابزارهایی است که در میان مدت و بلندمدت همه مزایای آن را می‌بینند، گفت: از مزایای این صندوق ماندگاری وجوه سرمایه است.

رییس سازمان بورس تاکید کرد : بازدهی صندوق هایی که ۵ ساله و ١٠ ساله هستند با بازدهی سایر بازارها قابل قیاس نیست بطوریکه بازدهی صندوق های سهامی ٣ برابر بازارهای سرمایه بوده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز