خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در پاسخ به ایلنا:

۲۰۰ مشترک تهرانی قبض ۱۵ میلیون تومانی برق دریافت کردند/۲ دهم درصد مصرف در پایتخت غیرمجاز است/ از پارسال تاکنون۱۰ هزار ماینر غیرمجاز شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۵۸۸

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران گفت: میزان انرژی تحویل داده شده در سال جاری ۱۱۶۹۶ میلیون کیلو وات ساعت بوده که ۶.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کامبیز ناظریان در نشست خبری با بیان اینکه باتوجه به وابستگی روزافزون به برق همه برنامه ریزی‌ها بر مبنای ارتقای سطح خدمات مشترکین است، اظهار داشت: امسال به لحاظ وضعیت پیک و نیاز مصرف با ویژگی خاصی مواجه بودیم، افزایش یک تا دو درجه دما را داشتیم که به ازای هر یک درجه ۲۰۰ مگاوات به مصرف که ناشی از سیستم های سرمایشی است، اضافه می شود.

وی ۴۵ درصد پیک مصرف شهر تهران را ناشی از سیستم های سرمایشی دانست و افزود: رقم مصرف سیستم‌های سرمایشی ۲۵۰۰ مگاوات است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ نیاز مصرف پیک امسال تهران را که مربوط به ۱۶ مرداد ماه بود، ۵۵۹۵ مگاوات عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۳ درصد رشد داشته است.

وی میزان انرژی تحویل داده شده را در سال جاری ۱۱۶۹۶ میلیون کیلو وات ساعت اعلام کرد که ۶.۲ درصد رشد داشته و نسبت به پارسال ۶۰۰ کیلووات ساعت رشد داشته است.

ناظریان با بیان اینکه مدیریت مصرف باعث شده که تامین برق پایدار و مستمر داشته باشیم، گفت: باتوجه به افزایش دما و ناترازی تولید و مصرف شبکه تامین پایدار بوده است.

وی گفت: رقم مصرف در زمان پیک ۴۸۵۰ مگاوات بوده که فاصله آن تا نیاز مصرف ۷۰۰ مگاوات بوده است.

ناظریان بیان داشت: از ۶ درصد رشد مصرف برق نسبت به پارسال ۷ درصد مربوط به بخش صنایع که یک درصد مشترکین را شامل می شود، بوده است و این یک درصد ۱۷ درصد نسبت به پارسال رشد مصرف داشته اند.

وی نرخ تشویقی برای صرفه جویی را در سال گذشته ۵۰۰ تومان بابت هر کیلووات ساعت و در سال جاری این رقم را ۲۰۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت ذکر کرد و گفت: مشترکینی که ۷۵۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف داشته باشند مشمول پاداش صرفه جویی می شوند.

این مقام مسئول در شرکت توزیع برق ادامه داد: برای ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک ( ۴۱ درصد مشترکین) یعنی از هر ۲ مشترک یک مشترک قبض پاداش صرفه جویی صادر شد یعنی ۲۵۰ میلیارد تومان را بابت پاداش تخصیص دادیم.

وی بیان داشت: میزان صرفه جویی مشترکین تاکنون ۲۲۵ میلیون‌کیلوات ساعت بوده است و متوسط پاداش صرفه جویی در هر صورتحساب ۱۰۰ هزار تومان است.

ناظریان درباره صرفه جویی در بخش ادارات گفت: طبق مصوبه دولت از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور برنامه کاهش مصرف ادارات تدوین شد که باید نسبت به سال ۱۴۰۰؛ ۳۰ درصد مصرف را کاهش دهند و بعد ساعت ۱۳ نیز ۶۰ درصد نسبت به ساعت اداری کاهش اعمال کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴۲ برنامه، ۸ محور و ۲۶ سرفصل و ۱۰۰۰ برنامه عملیاتی برای کنترل مصرف ادارات تدوین شد، افزود: ماحصل این اعداد با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و یکی از برنامه ها نیز این‌ بوده است که تمام ادارات مجهز به کنتور هوشمند شوند و برای این منظور برای اولین بار رصدخانه کنترل برق را راه اندازی کردیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۸۵ مگاوات شاهد صرفه جویی در مصرف برق ادارات بودیم، گفت: باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده شاهد همکاری ۹۰ درصدی ادارات بودیم و از ابتدای طرح ۵ درصد ادارات (۵۰۰ اداره) مشمول قطع برق شدند.

وی با بیان اینکه ما در سال جاری از ظرفیت مولدهای اضطراری نیز استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ مولد در تهران شناسایی شدند و با آنها تفاهمنامه امضا کردیم و به این ترتیب هم مصرف مدیربت شدندو  هم این مشترکان مشومل پاداش شدند.

ناظریان میزان صرفه جویی از مسیر استفاده از مولدها را ۱۵۰ مگاوات و معادل احداث یک نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی عنوان کرد.

وی در ادامه درباره صدور قبض و جریمه مشترکان پرمصرف گفت: سیاست‌ها با اولویت تشویق برنامه‌ریزی شده است اما برای مشترکان پرمصرف نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم، به طوری که هزینه قبض برق برای این دسته از مشترکان به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: مشترکانی که بالای دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند یعنی میزان مصرف برق آنها بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت است، با ۳.۵ برابر قیمت تمام شده قبض برق برای آنها محاسبه می‌شود.

وی با بیان این‌که مشترکانی که مصرف غیرمتعارف داشته باشند، هزینه‌های غیریارانه‌ای پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: در شهر تهران سه درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کرده‌اند. مشترکانی که بیش از ۱۰۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشتند در این دسته قرار گرفته‌اند که نیم درصد کل مشترکان را شامل می‌شود و عمدتا در واحدهای بزرگ و یا ویلایی سکونت دارند.

ناظریان تصریح کرد: ماهانه به طور متوسط دو میلیون تومان قبض برای این دسته از مشترکان صادر شده است اما در این بین مشترکانی را داشتیم که معادل ۲۰ مشترک برق مصرف کرده‌اند که تعداد آنها ۲۰۰ مشترک بوده و ماهانه ۱۵ میلیون تومان قبض برای این افراد صادر شده است.

وی افزود: برای مشترکانی که بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند ۱۵۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه شده است.

وی در پاسخ به ایلنا درباره مصرف رمزارزها با بیان اینکه در شهر تهران تولید رمزارز غیرمجاز نداریم، تصریح کرد: از سال گذشته ۱۰ هزار رمزارز شناسایی و جمع آوری شده است، در حال حاضر کنترل ویژه ای انجام می شود و سامانه ای نیز در این خصوص برای کنترل و رصد طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: میزان مصرف ماینرها در سطح شهر تهران ۳۰ تا ۳۵ مگاوات است.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا درباره میزان تلفات برق در تهران گفت: ۵.۷ درصد برق در تهران تلفات برق داریم که از نظر رتبه حائز اهمیت است و عمدتا نیز فنی است و تنها ۲ دهم درصد غیرفنی است که مربوط به مصارف غیرمجاز از جمله رمزارزها است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز