خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیش‌بینی ثبت رکورد مصرف ۷۳ هزار مگاواتی برق؛ فردا و پس‌فردا/ ۴ استان کم‌مصرف کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۸۳۲

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برای این هفته بخصوص روزهای پایانی هفته جاری یعنی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه که هوا بسیار گرم است رکورد جدیدی ثبت شود و به بیش از ۷۳ هزار مگاوات هم برسیم.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به روند رشد مصرف برق در کشور اظهار داشت: ما امسال به نسبت جدیدی در مصرف برق یعنی به حدود ۷۲هزار و ۲۷۵ مگاوت رسیده‌ایم و تا این لحظه ۴.۶ درصد رشد داریم یعنی ۳۲۰۰ مگاوات به میزان اوج بار سال گذشته اضافه شده که این میزان برابر با مصرف حداقل ۴ استان است که به مصرف سال گذشته کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه اکنون  حدود ۱۰ هزار مگاوات ناترازی داریم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برای این هفته  بخصوص روزهای پایانی هفته جاری یعنی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه که هوا بسیار گرم است شاید رکورد جدیدی ثبت شود و به نصاب بیش از ۷۳ هزار مگاوات هم برسیم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: بخشی از راهکارهای پیش‌بینی شده برای اینکه بتوانیم با موفقیت از اوج مصرف عبور کنیم به آمادگی تولید برمی‌گردد که خوشبختانه نیروگاه‌ها با حداکثر تولید در مدار هستند و از همه ظرفیت بخوبی استفاده می‌شود، در حوزه مصرف هم برنامه‌ریزی شده که بتوانیم با طرح پاداش صرفه‌جویی مشترکان خانگی کاهش مصرف قابل ملاحظه‌ای را شاهد باشیم.

وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه ۴ استان آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری و قم بیشترین کاهش مصرف را داشتند و بیشترین عددی که تا این لحظه پاداش پرداخت کردیم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در ماه و مربوط به مناطق گرمسیر است.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: متوسط پاداشی که در قبض‌ها برای مناطق گرمسیر درج شده ۲۷۰ هزار تومان و برای مناطق عادی حدود ۷۶ هزار تومان است که البته متناسب با قبض‌هایی که در اختیار ما قرار میگیرد این اطلاعات و اعداد بروز خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵.۷ درصد از مشترکین خانگی مشمول پاداش مدیریت مصرف شده‌اند، تقریبا از هر ۳ قبض یک قبض مشمول پاداش شده است و یک‌سوم هم به صورت رایگان و بستانکار شده‌اند یعنی میزان پاداش از میزان قبض بیشتر بوده و مشترک بستانکار شده و ماه‌های بعد هم می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز