خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در بنیاد مستعضان در پاسخ به ایلنا:

باندرفت قطعه ۲ آزادراه شمال شنبه زیربار ترافیک‌می‌رود/ دولت اراضی جلگه‌ای را به جای سرمایه ساخت آزادراه شمال به بنیاد واگذار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۵۱۸

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال تاکید کرد: ۶۰درصد سرمایه ‌گذاری‌ بنیاد از محل اراضی دولت بوده اما تا به امروز یک ریال هم از این اراضی عایدی نداشتیم و تمام زمین‌های واگذار شده دارای مشکلاتی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید شاهسواری در حاشیه بازدید از منطقه دوم آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باند رفت قطعه ٢ این آزادراه فردا افتتاح می‌شود، گفت: باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران شمال از شنبه زیر بار ترافیک عمومی می‌رود.

وی درباره سرعت مجاز تردد در این قطعه گفت: سرعت مجاز  ١٠٠ کیلومتر در طرح در نظر گرفته شده است اما در حال حاضر سرعت مجاز در نواحی رو باز ٨٠ کیلومتر و در نواحی سرپوشیده ٧٠ کیلومتر است. 

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال با اشاره به نصب و تجهیز دوربین در این قطعه ادامه داد: دو نوع دوربین در آزاد راه نصب شده و دوربین‌های نظارت تصویری نصب شده و با استفاده از این دوربین‌ها در مانتورینگ‌ها تصاویر قابل رویت است و دوربین های ثبت تخلف سرعت هم به زودی نصب خواهند شد .

شاهسواری با بیان اینکه ۴٠ درصد هزینه سرمایه گذاری بنیاد مستعضان از محل عوارضی حاصل می‌شود ارقام اما پاسخگو نیست، افزود: در نرخ عوارضی در آزاد راه تهران-شمال باید توجه داشت که این مسیر قابل مقایسه با هیچ یک از آزادراه‌های کشور نیست و بیش از ٨۶ درصد از مسیر قطعه دو تونل است و بقیه مسیر هم ترانشه برداری است.  

وی تاکید کرد : در این محور سیستم امکان تردد بالعکس هم وجود دارد و در ایام پیک با تشخیص پلیس راه این محور قابلیت این را دارد که تردد بالعکس را انجام دهد و تابلوها از دو طرف اطلاعات مورد نظر اعلام می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال با تاکید بر اینکه در آزادراه تهران شمال مشکل ریزش و رانش نخواهیم داشت، گفت: مشکل مسیر و جاده قدیم چالوس ریزش است اما در آزادراه تهران شمال تمام نقاطی که احتمال ریزش و رانش داشته باشد را شناسایی کردیم و تمام مشکل ریزش و رانش رفع و کل منطقه ایمن سازی شده و خبری از ریزش، رانش و سقوط بهمن در این منطقه نیست.

شاهسواری درباره آخرین وضعیت باند رفت قطعه دوم آزادراه اظهار داشت: باند دوم ۴۴ درصد پیشرفت دارد و با تامین به موقع منابع مالی امکان افتتاح این مسیر با تونل البرز در بهار ١۴٠۴ وجود دارد . 

وی تاکید کرد : از مهمترین موضوعات در اجرای این پروژه این است که هیچ بدهی به کارگران نداریم. 

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه به بنیاد برای ساخت این پروژه اراضی دولتی واگذار شده و بنیاد برای پوشش هزینه‌ها تنها متکی به عوارض نیست، تاکید کرد: ۶۰درصد سرمایه ‌گذاری‌ بنیاد از محل اراضی دولت بوده اما تا به امروز  یک ریال هم از این اراضی عایدی نداشتیم و تمام زمین‌های واگذار شده دارای مشکلاتی هستند.

وی تاکید کرد: در پردیس اراضی به بنیاد واگذار شد اما وزارت راه و شهرسازی در آن اراضی مسکن مهر ساخت. بخشی دیگر از اراضی جزو زمین‌های جنگلی و جلگه‌ای است که نباید واگذار می‌شد و الان بنیاد نقش نگهبان را دارد. قرار بر این شد که این اراضی عودت داده شود و به جای آن اراضی معوض بدهند اما این کار هم انجام نمی‌شود و بنیاد هیچ عایدی از اراضی واگذار شده، نداشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز