خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی یک اقتصاددان:

اقتصاد آمریکا به سمت «چرخه نابودی» پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۸۹۸

یک اقتصاددان هشدار داد که آمریکا با یک بحران مالی بزرگ روبرو است و اقتصاد آن در حال ورود به "چرخه نابودی" است.

به گزارش ایلنا از سی ان بی سی عربی، نوریل روبینی، اقتصاددان هشدار داد که آمریکا با یک بحران مالی بزرگ روبرو است و اقتصاد آن در حال ورود به آنچه او به عنوان "چرخه نابودی" توصیف کرد، است.

روبینی در مقاله‌ای برای Project Syndicate چرخه‌ای از ریاضت اقتصادی را پیش‌بینی کرد، زیرا آمریکا با افزایش تورم و بار بدهی دست و پنجه نرم می‌کند.

او نسبت به یک رکود اقتصادی قریب الوقوع و بحران مالی هشدار داد که احتمالا با طولانی‌تر شدن آن، شرایط بدتر می‌شود.

وی افزود: رکود شدید تنها چیزی است که احتمالا تورم دستمزد و قیمت را کاهش دهد، اما بحران بدهی را شدیدتر می‌کند و این به نوبه خود در قالب انقباض اقتصادی عمیق‌تر منعکس خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که حمایت نقدی نمی‌تواند از این چرخه نابودی جلوگیری کند، همه باید خود را برای بحران بدهی رکود تورمی بعدی آماده کنند.

روبینی در مورد علت این بحران مورد انتظار به سه عامل تورم بالا، سطح بدهی و بی‌ثباتی مالی اشاره کرد.

همچنین انتظار می‌رود که فدرال رزرو در نهایت از سیاست افزایش بهره خود عقب نشینی کند و این باعث تورم فوق العاده، مشکلات بدهی و بی‌ثباتی مالی در کل اقتصاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز