خبرگزاری کار ایران

واکنش امریکا به اظهارات وزیر انرژی عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۳۹۰

اظهارات وزیر انرژی عربستان درباره امکان کاهش تولید نفت در هر زمان که لازم باشد، واکنش امریکا را در پی داشت.

به گزارش ایلنا از  CNN، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی، در گفت‌وگو با «بلومبرگ» در پاسخ به سؤالی درباره نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی تأکید کرد که مجموعه اوپک پلاس سازوکارهای مشخصی برای همکاری جهت رویارویی با نوسان قیمت‌ها و هدایت بازار دارد.

او گفت که یکی از این سازوکارها «کاهش تولید در هر زمانی که اراده کند» است و افزود که اوپک پلاس در سال‌های 2020-2021 توانایی خود در این باره را نشان داده است.

وی همچنین خبر داد که اوپک پلاس در حال تنظیم توافق تازه‌ای برای دوره بعد از سال 2022 است و افزود که افت‌وخیزهای شدید بازار نفت بر سیاست‌گذاری در این عرصه تأثیر گذاشته و ثبات بازار را بر هم زده و باید جدیت برای تحقق این ثبات تلاش می‌کنیم.

این اظهارات وزیر انرژی عربستان بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی این کشور داشت و بسیاری آن را پیامی صریح از جانب عربستان دانستند.

در برابر، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، در کنفرانس مطبوعاتی خود تأکید کرد که امریکا عضو اوپک یا اوپک پلاس نیست اما روابط بسیار نزدیکی با بسیاری اعضای اوپک دارد.

او گفت که امریکا خواستار تضمین تأمین انرژی در بازارهای جهانی است و در این باره به صورت دوجانبه با کشورهای عضو اوپک در تماس و گفت‌وگوست.

وی اظهار داشت که کاری که از دست امریکا برمی‌آید استفاده از ذخایر استراتژیک نفتی و تشویق متحدان خود به افزایش تولید گاز طبیعی به خصوص در آستانه فصل زمستان است.

این همه در حالی است که هر بشکه نفت در بازارهای جهانی با کاهش نسبت به هفته های اخیر، در روز دوشنبه 95.49 دلار معامله شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز