خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۲۵۰ روستای چهار محال و بختیاری چالش آبی دارند/ کدورت آب شهرکرد رفع شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۹۱۹

نماینده چهار محال و بختیاری در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 250 روستا در بحث آب آشامیدنی مشکل دارند، گفت: جدای سیل اکنون بسیاری از روستاها با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و به آب پایدار دسترسی ندارند، تامین آب از چشمه و آب‌های سطحی است که با وقوع زلزله و بارندگی گل‌آلود شده و کدر می‌شود.

قدرت‌اله حمزه‌شلمزاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت آب چهارمحال و بختیاری بعد از مشکلاتی که در پی سیلاب اخیر حادث شد، اظهار داشت: اکنون تا حدودی مشکل برطرف شده است، در این طرح ثابت شد که می‌توان برنامه یک ساله را طی چند روز اجرا و مشکلات را رفع کرد.

وی ضمن ابزار قدردانی از صبر مردم بخاطر تحمل مشکل آب شرب در استان گفت: خوشبختانه از چند نقطه پدافند غیرعامل اجرا و آب وارد شبکه شد و کدورت آب چشمه که به دلیل بارندگی ایجاد شده بود در حال رفع شدن است و مشکل خاصی خصوصا در مرکز استان وجود ندارد.

عضو هیات نمایندگان استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: استان چهار محال و بختیاری به طور اساسی در بحث آب آشامینی و کشاورزی باغات و شیلات مشکل دارد، ما بارها این موضوع را به مسئولین کشوری اعلام کردیم و برخی توجه کرده و برخی نیز توجه نکردند، این سیل ثابت کرد حق با مردمی است که در سرچشمه قرار دارند اما به آب سالم دسترسی ندارند، اکنون که مشکل حل شده امیدواریم مسئلوین با درس از این وضعیت به گونه‌ای مدیریت کنند که در دیگر استان‌ها این مشکلات حادث نشود.

به گفته وی؛ در حال حاضر تعداد 250 روستا در بحث آب آشامیدینی مشکل دارند.

حمزه‌شلمزاری خاطرنشان کرد: جدای سیل اکنون بسیاری از روستاها با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و به آب پایدار دسترسی ندارند، تامین آب از چشمه و آب‌های سطحی است که با وقوع زلزله و بارندگی گل‌آلود شده و دچار کدورت می‌شود.

وی گفت: اگر پروژه بن-بروجن انجام شده بود در این سیل کمتر دچار مشکل می‌شدیم، حداقل قطعی آب نداشتیم، با اجرای این پروژه تمامی شهر و روستاهای در مسیر از آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.

این نماینده مجلس یادآور شد: پروژه بن-بروجن احتمالا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز