خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

افزایش سهم بخش غیرنفتی امارات در GDP به ۷۲ درصد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۶۲۷

سهم بخش غیرنفتی امارات متحده عربی در کل تولید اقتصادی این کشور در سال گذشته به ۷۲.۳ درصد افزایش یافت.

 به گزارش ایلنا از نشنال نیوز؛ سهم بخش غیرنفتی امارات متحده عربی در کل تولید اقتصادی این کشور در سال گذشته به ۷۲.۳ درصد افزایش یافت، چون دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب از رکود ناشی از همه گیری بهبود یافت.

خبرگزاری دولتی Wam به نقل از داده‌های مرکز آمار و رقابت فدرال گزارش داد که بخش غیرنفتی ۷۱.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی امارات را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می‌داد.

شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس جمهور و حاکم دبی، در اوایل این ماه گفت که اقتصاد این کشور در سال گذشت ۳.۸ درصد رشد داشته که بالاتر از پیش بینی بانک جهانی ۲.۱ درصد بود.

شیخ محمد گفت: «با قیم‌ های فعلی، تولید کشور ۱.۴۹ تریلیون درهم (۴۰۵.۷۱ میلیارد دلار) بود.

رشد بخش غیرنفتی در سال گذشته توسط بخش هتل‌ها و رستوران‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و بخش خدمات بهداشتی و اجتماعی به‌ترتیب ۲۱.۳ درصد، ۱۴.۱ درصد و ۱۳.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ بوده است.

بر اساس داده‌ها، اقتصاد غیرنفتی امارات متحده عربی به شدت پس از همه‌گیری بهبود یافته و در سال گذشته رشد سالانه ۳.۸ درصدی را داشت که ناشی از افزایش ۷.۸ درصدی در سه ماهه چهارم است، زیرا محدودیت‌های مرتبط با کووید و محدودیت‌های سفر کاهش یافته است.

دبی به تنهایی میزبان ۷.۲۸ میلیون بازدیدکننده بین المللی یک شبه بین ژانویه و دسامبر ۲۰۲۱ بود.

داده‌های مرکز آمار ابوظبی نشان داد که این رشد توسط بخش‌های کشاورزی، جنگل‌داری و ماهیگیری رهبری می‌شود که سالانه بیش از ۲۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز