خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه ساخت خط لوله راهبردی «پارس» امضا شد/ 60 درصد ظرفیت بانک تجارت در اختیار نفت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۵۸۵

تفاهم‌نامه تأمین منابع مالی احداث خط لوله مهرآران - فسا - شیراز (پارس)، با حضور وزیران نفت و اقتصاد بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بانک تجارت امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی اخلاقی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه خط لوله پارس با بیان اینکه بانک تجارت از مجموعه هایی است که در حوزه نفت و پتروشیمی تمرکز داشته، اظهار داشت: تقریبا ۶۰ درصد ظرفیت بانک تجارت به صورت متمرکز و غیرمتمرمز در اختیار صنعت نفت و پتروشیمی است، از جمله سرمایه گذاری های بانک تجارت در پروژه ها می توان به سد کارون ۳، انتقال آب از خلیج فارس، ساخت بزرگراه، نیروگاه، پالایشگاه و مترو اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بانک تجارت در اجرای پروژه ها در کنار وزارت نفت است، درباره پروژه خط لوله پارس گفت: این پروژه بابت افزایش ذخیره سازی استان فارس، احداث انبار و توسعه انبار موجود است که ظرفیت ارزشمندی را در استان ایجاد می‌کند.

مدیر عامل بانک تجارت تصریح کرد: تامین سوخت و جایگزین شدن خط لوله با حمل و نقل جاده ای منجر به کاهش مخابرات و هزینه ها خواهد شد.

وی یادآور شد: هفته گذشته نیز تفاهم‌نامه ای با پالایشگاه کرمانشاه به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو امضا شد.

اخلاقی گفت: طی سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ علیرغم مخاطرات و محدودیت های بین‌المللی ۲۰ میلیارد دلار فقط نقل و انتقال وجوه با کمترین ریسک در این بانک صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 60 هزار میلیارد تومان هم پرداخت ریالی داشته ایم، افزود: 15 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کرده ایم.

مدیرعامل بانک تجارت اعلام کرد که این بانک 160 شعبه و 35 باجه فعال در حوزه انرژی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: در روزهای پیش رو با گشایش های بیشتر بانک تجارت بیش از گذشته در کنار نفت باشد و در قبال اهداف توسعه اقتتصادی کشور اثربخش باشد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز