خبرگزاری کار ایران

تصمیمات جدید برای صفر شدن خاموشی‌های خانگی تشریح شد/ تمامی واحدهای نیروگاهی در سقف تولید هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۹۲۸

وزیر نیرو اظهار داشت: اکنون با همکاری وزارت صمت و واحدها زمان تعمیرات و تعطیلات به سه هفته پیش‌رو موکول شده و البته سعی می‌شود کمترین اختلال را در تولید داشته باشیم. همچنین تلاش می‌شود که هیچ مشکلی برای پرسنل و کارگران ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان درباره تصمیمات جدید برای جلوگیری از روند خاموشی‌ها ضمن عذرخواهی از تک تک مردم که بابت خاموشی‌ها دچار مضیقه شدند، اظهار داشت: حق مسلم مردم است که از این وضعیت راضی نباشند و ما نیز وظیفه داریم که این شرایط را رفع کنیم.

وی با اشاره به تصمیمات گرفته شده و آثار آن گفت: امسال به دلایل مختلف با افزایش مصرف قابل ملاحظه نسبت به سال‌های قبل مواجه هستیم. رشد تقاضای انرژی طی سالهای گذشته (98- 99) 1 تا 3 درصد بود که امسال این میزان چند برابر شده، افزایش دما و گرمای زودرس نه تنها در ایران که در منطقه و کل جهان مشکلات حادی ایجاد کرده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: خشکسالی باعث شده از حیث دسترسی به 10هزار مگاوات نیروگاه برق‌آبی محدود شویم. ابتدا می‌توانستیم از 40 درصد نیروگاه‌های برق‌آبی استفاده کنیم اما اکنون با توجه به تامین آب شرب برای پایین دست سدها و افزایش نیاز به آب، بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق به 25 درصد رسیده است.

اردکانیان تاکید کرد: البته استفاده غیرمجاز از برق برای به دست آوردن رمزارز بنا بر این است با همکاری دستگاه‌های قضایی، وزارت ارتباطات و وزارت نیرو نسبت به جلوگیری از فعالیت آنها اقدام شود. این افراد نه تنها مردم بلکه خود را نیز در مضیقه قرار می‌دهند. وقتی بار شبکه زیاد باشد رله در شرایط اضطراری قرار می‌گیرد و ممکن است اتفاقی که در کشورهای همسایه رخ داده در ایران نیز تکرار شود.

وی یادآور شد: کشور ما 18 سال است که از حوادث اینچنینی همچون قطعی سراسری در امان بوده اما در روزهای اخیر ناچار به خاموشی مراکز تجاری و خانگی شدیم.

فرمانده عملیات مدیریت شبکه برق گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی برای همکاری با صنایع بزرگ انجام شده و قرار شده که تعطیلات و تعمیرات سالانه در این سه هفته انجام شود. از این حیث، میزان خاموشی‌ها به نصف و کمتر خواهد رسید.

اردکانیان تاکید کرد: وظیفه ما این است که خاموشی‌ها کاهش یابد و در صورت اعمال خاموشی نیز طبق جدول زمانبندی از قبل اعلام شود. البته دلایل فنی برای این ناهماهنگی در خاموشی نیز وجود دارد که گریزناپذیر است.

وی اعلام کرد: اکنون تمام واحدهای تولید در سقف تولید در مدار قرار دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: نیروگاه 300 مگاواتی رامین خوزستان که در تعمیرات بود وارد مدار شده است همچنین نیروگاه اتمی 1000 مگاواتی بوشهر که دو هفته از مدار خارج شده بود اکنون وارد مدار تولید شده است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: اکنون با همکاری وزارت صمت و واحدها زمان تعمیرات و تعطیلات به سه هفته پیش‌رو موکول شده و البته سعی می‌شود کمترین اختلال را در تولید داشته باشیم. همچنین تلاش می‌شود که هیچ مشکلی برای پرسنل و کارگران ایجاد نشود.

مقام عالی وزارت نیرو گفت: همچنین سعی ما این است که مراکز حساس مثل بیمارستان‌ها و همچنین بخش خانگی خاموشی نداشته باشند.

اردکانیان افزود: خاموشی بخش خانگی به حداقل ممکن و به صورت منظم خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: در هر حال اگر ما هیچ مشکلی هم به لحاظ تولید نداشتیم و میزان تولید و مصرف همتراز بود، با توجه به گرمای شدید، اتفاقات و حوادث امکان وقوع داشتند مثلا در حادثه‌ای که در پست 400 منطقه تهرانپارس رخ داد و منجر به حریق شد، از جمله این اتفاقات است که ما سعی کردیم با جایگزینی، محدودیت در منطقه هرچه سریعتر رفع شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: با اقدامات کوچک و تعامل در واحدهای مسکونی و تجاری مثلا کم کردن درجه واحدهای سرمایشی روی دمای 25 درجه و یا خاموش کردن یک لامپ اضافی می‌توانیم اثر بزرگی در شبکه برق بگذاریم و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز