خبرگزاری کار ایران

فهیمی در پاسخ به ایلنا:

دو مرحله از آ‌زادسازی سهام عدالت باقی مانده است/ ادعاهای نادرست از برگزاری انتخابات سهام عدالت پیگیرد قانونی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۵۰۶

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی از سهامدار ان دسترسی به اینترنت ندارند از این رو رای‌گیری الکترونیکی روش مناسبی نیست اظهار داشت: تمام کسانی که به این روش رای‌گیری انتقاد دارند می‌توانند روش جایگزین را اعلام کنند و در صورتی که پیشنهادات مناسب باشد از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین فهیمی در نشست خبری برگزاری مجامع شرکت‌های سپرده‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها اظهار داشت: امروز به صورت رسمی مجامع شرکت‌های استانی بر اساس دعوتی که صورت گرفته آغاز می‌شود و استان قزوین اولین شرکتی است که مجمع آن به صورت رسمی صبح امروز شروع شد.

وی ادامه داد: با جمعیت نصف به اضافه یک نفر از سهامداران جلسه از نظر قانونی رسمیت پیدا می‌کند و اگر به هر دلیلی جلسه امروز به این حد نصاب نرسید، 10 روز دیگر با هر حد نصابی رسمیت پیدا می‌کند و برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه از 50 میلیون سهامدار عدالت حدود 30 میلیون و 93 هزار نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت دارایی خود انتخاب کردند ادامه داد: در این بین خراسان رضوی با تعداد دو میلیون و 774 هزار نفر بیشترین سهامدار غیرمستقیم و استان سمنان با 220 هزار و 79 نفر کمترین سهامدار غیرمستقیم را دارد.

فهیمی با بیان اینکه تمام سهامداران غیرمستقیم می‌توانند با مراجعه به سایت (دیما) درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک در انتخابات شرکت کنند. تاریخ انتخابات استان‌ها مشخص شده و به اطلاع مردم هر استان می‌رسد سهامداران می‌توانند با رمز یکبار مصرف وارد سایت دیما شوند و رای خود را ثبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها بنگاه‌های تجاری هستن اظهار داشت: تمام سهامداران باید در سرنوشت این شرکت‌ها سهیم باشند و این حق به آنها داده شده که بتوانند مدیران شرکت‌های سهام عدالت در استان را انتخاب کند و مردم بدانند که از این پس این مدیران هر تصمیمی بگیرند در شرکت لازم الاجرا خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به مراحل آزادسازی سهام عدالت گفت: ‌اردیبشهت ماه سال گذشته با ابلاغیه و دستور مقام معظم رهبری  آزادسازی سهام عدالت آغاز شد و پنج مرحله از آن به اتمام رسیده و در آ‌ستانه ورود به ششمین مرحله هستیم که این مرحله مهمترین و حساس‌ترین مراحل آزادسازی سهام عدالت است و مالکیت و مدیریت سهام به افراد واگذار می‌شود.

فهیمی ادامه داد: دو مرحله دیگر برای آزادسازی سهام عدالت باقی می‌ماد که با برگزاری این دو مرحله، آزادسازی سهام عدالت به طور کامل پایان می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه شرط شرکت در انتخابات و رای دادن به افراد سجامی شدن است گفت: تا به امروز از 30 میلیون جمعیت سهامداران غیرمستقیم 60 درصد آنها سجامی شدند البته باید در نظر گرفت که از جمعیت سعهامداران غیرمتسقیم دو میلیون و 600 هزار نفر جزو فوتی‌ها هستند.

فهیمی تاکید کرد: بدون احتساب فوتی‌ها و افراد زیر 18 سال و محجور تا امروز 75 درصد افرادی که امکان شرکت در انتخابات را دارند سجامی شدند.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد افراد برای شرکت در انتخابات هیات مدیره کاندید شده‌اند و صلاحیت چه تعداد از آ‌نها تایید شده اظهار داشت: طبق آخرین آمار حدود دو هزار نفر اعلام کاندیداتوری کردند که از بین آنها 750 نفر تایید صلاحیت شدند.

فهیمی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی از سهامدار ان دسترسی به اینترنت ندارند از این رو رای گیری الکترونیکی روش مناسبی نیست اظهار داشت: تمام کسانی که به این روش رای‌گیری انتقاد دارند می‌توانند روش جایگزین را اعلام کنند و در صورتی که پیشنهادات مناسب باشد از آن استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در این شرایط جز اینکه افراد به صورت الکترونیکی رای دهند چه روش دیگری ممکن است کارآمد باشد؟ تمام این پیشنهادات و مصوبات از سوی شورای عالی بورس تنظیم شده که مصوبات این شورا هم طبق متن ابلاغیه مقام معظم رهبری بوده است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکید کرد: هیچ کس اجازه ندارد از طرف مردم در این رای‌گیری و انتخابات شرکت کند و هیچ نهادی قیم مردم نیست و فقط خود مردم هستند که می‌توانند نظر خود را در قالب رای اعمال کنند.

فهیمی تاکید کرد: بسیار متاسف هستیم که عده‌ای به اینترنت دسترسی ندارند اما در این شرایط هم به جز انتخابات الکترونیکی چاره دیگری نداریم.

وی گفت: تمام افرادی که صلاحیت آنها تایید شده می‌توانند درباره رزومه و برنامه‌های خود تبلیغات انجام دهند.

فهیمی همچنین درباره ادعای برخی از تافراد مبنی بر اینکه مجامع بر اساس قانون تجارت برگزار نشده و ابهاماتی در خصوص برگزاری مجامع وجود دارد تاکید کرد: تنها مرجع مقررات گذاری شورای عالی بورس است و ابلاغیه مقام معظم رهبری این اجازه را به شورای عالی بورس داده که در این باره تصمیم بگیرد و تمام مصوبات شورای عالی بورس هم منتشر شده و هیچ یک از آنها محرمانه نیست.

وی تاکید کرد:‌ این درست نیست که اول مردم را پای سیستم می‌آوریم تا هیات رییسه انتخاب کنند و بعد بگوییم در انتخابات تعیین اعضای هایت مدیره شرکت کنند باید توجه داشته باشیم هیات رییسه فقط برای چند ساعت ایفای نقش می‌کنند و ذینفع هم نیستند و تخلفی هم در این باره صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری‌مرکزی تاکید کرد: هیچ فردی جز شورای عالی بورس حق اظهار نظر درباره نحوه برگزاری انتخابات شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها را ندارد و هر گونه شایعه‌پراکنی در این باره پیگرد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز