خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تصویب شد

مسکوت ماندن کلیات طرح اصلاح سازمان های وابسته به شهرداری ‌شهرداری /عمر باشگاه ورزشی شهرداری کاشان به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۲۶۴

اعضای شورای اسلامی شهر کاشان به اتفاق آرا به مسکوت ماندن کلیات لایحه اصلاح اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری و همچنین عدم ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری کاشان رأی دادند.

به گزارش ایلنا ، سیصد و نهمین نشست شورای اسلامی شهر کاشان به لایحه شهرداری پیرامون بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص اصلاح اساسنامه های سازمان های  وابسته بر اساس الگوی پیشنهادی وزارت کشور و نیز بررسی و تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری اختصاص داشت که با حضور اعضا و نمایندگان شهرداری کاشان مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورا به عنوان یکی از مخالفان لایحه پیشنهادی در خصوص اصلاح ساختاری یا اساسنامه ای سازمان های وابسته شهرداری بر اساس الگوی ارائه شده توسط وزرات کشور اظهار کرد: این موضوع بر خلاف سمت و سوی مدیریت کشور که در جهت کوچک سازی است محسوب می شود چراکه بر اساس این الگو ، بار سازمان ها بر دوش شهرداری گذاشته می شود.

سید علی ثابت تصریح کرد: قرار بر این بوده است که با برون سپاری سازمان ها، زمینه خودکفایی و حتی انتفاع آوری مهیا شود بنابراین با این شرایط دولت، دوازدهم نسبت به جراحی مجدد این بخشنامه اقدام می کند.

وی افزود: نباید این اصلاح، روی کاشان امتحان شود بلکه باید فرصتی داد تا سایر شهرها نیز آن را انجام دهند بدون شک کسی برای این فرصت بررسی، خرده ای به کاشان نمی گیرد.

علی هاشمی طاهری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا دیگر مخالف لایحه نیز با بیان اینکه نباید کاشان محل آزمون و خطای دیگران شود  عنوان کرد: این در حالی است که شهر اصفهان با مناطق و سازمان های متعدد نسبت به اجرای این بخشنامه، اقدامی نکرده است باید مشاهده کرد آیا این موضوع در یک شهر در کشور انجام می شود سپس از کاشان انتظار پذیرش آن را داشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا نیز با اشاره به اینکه هنوز هیچ بازنگری در مورد اساسنامه ارائه شده صورت نگرفته و الزامات متناقض یکی از اشکالات مهم آن است گفت: درحالی که ذیل مصوبه، لزوم تصویب شورا مطرح شده پس چگونه شناسه های ملی مسدود شده در حالی که چنین چیزی به تصویب شورا نرسیده بنابراین این یک خلاف و قابل پیگیری قضایی است.

مجید شمس عدم توجه به نقش شورا را دیگر اشکال اساسی الگوی ارائه شده دانست و افزود: نقش شورای شهر در تأمین منابع مالی، هیئت مدیره، شورای سازمان ها و... مشخص نیست و اختیارات آن گرفته شده است.

دکتر حسن الماسی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز، گنجاندن سه تحول به صورت همزمان را یکی از معایب ارائه الگوی پیشنهادی دانست و خواستار اجرای این فرآیند به صورت تدریجی تدوین چارت، روند ادغام و تغییر اساسنامه شد.

محسن فخری معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری نیز در این نشست با تأکید بر الزامات قانونی در زمینه اصلاح ساختارها، خواستار تصمیم گیری و ارائه راهکاری از سوی اعضای شورا برای واکنش مناسب نسبت به این الزام شد.

بر اساس تصمیم اعضای شورا مقرر شد لایحه پیشنهادی به مدت 45 روز مسکوت مانده و سپس بررسی های لازم جهت تصویب یا عدم تصویب کلیات آن صورت گیرد.

بررسی و تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری کاشان یکی دیگر از موضوعات مطروحه در سیصد و نهمین جلسه علنی شورا بود که اعضای شورا پس از ارائه گزارش احمد شاه بالایی مدیرعامل باشگاه، به بحث پیرامون آن پرداختند.

علی هاشمی طاهری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت با اشاره چالش های مالی شهرداری، عدم وجود منابع لازم برای حضور در ورزش قهرمانی را یادآور شد و در عین حال حفظ تیم هندبال به عنوان نماینده آسیا و همچنین تیم بسکتبال را همراه با بررسی هزینه ها خواستار شد و تعیین فردی مجرب و کارآزموده را برای مدیریت تیم ها بسیار ضروری دانست.

امیرحسین پارسا نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با تأکید بر وظیفه شورا نسبت به حمایت از ورزش، ایجاد باشگاه ورزشی در شهرداری را با وجود سازمان فرهنگی ورزشی قابل تأمل دانست و با یادآوری موفقیت های گذشته در این خصوص، تنها موافقت خود را با تیم داری در رشته هندبال اعلام کردو خواستار اداره سایر تیم های سطوح پایین تر توسط سازمان با رویکرد پرورش استعدادهای بومی شد./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز