خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی است

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، در اولین کار گروه گردشگری و میراث فرهنگی استان که با حضور استاندار اصفهان و اعضاء ستاد برگزار گردید تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی در سال جدید قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری در اولین جلسه کارگروه میراث و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی استان حمایت از بخش خصوصی جهت توسعه سرمایه گزاری در بخش گردشگری استان در سال ۱۳۹۵ است.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گزاری در دو بخش سرمایه گزاری در حوزه‌های کلان گردشگری و همچنین سرمایه گزاری در حوزه بوم گردی در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: در راستای حمایت از سرمایه گزاری در بخش گردشگری، دو طرح تأسیس هتل پنج ستاره مشکات در شهر اصفهان و ایجاد منطقه نمونه گردشگری در شهرستان گلپایگان مطرح و ضمن تصویب کلیات دو طرح درباره، طرح هتل پنج ستاره مشکات، ارتفاع این هتل ضمن رعایت حریم مصوب میراث فرهنگی هفده و نیم متر مصوب گردید.

الهیاری همچنین تصریح کرد: رئیس و اعضای کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان موافقت کردند تا در جهت تشویق سرمایه گذار طرح، ضوابط ساخت و ساز این هتل از ۶۰ در صد به ۱۰۰ در صد افزایش یابد.

وی گفت: در راستای ایجاد منطقه نمونه گردشگری شهرستان گلپایگان در پیرامون سد گلپایگان، اعضاء ضمن استماع گزارشات مطالعاتی ضمن تصویب کیات این طرح، مقرر نمودند تا تمامی ضوابط زیست محیطی و ایمنی در اجرای این طرح با مشارکت نهادهای ذیربط همچون شرکت آب منطقه‌ای و سازمان محیط زیست انجام پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از صنایع دستی اصفهان، ضمن بررسی طرح احیای شست و شوی پارچه‌های قلمکار در بستر زاینده رود، مقرر گردید تا طرح اجرائی این طرح فرهنگی توسط سازمان میراث فرهنگی تهیه و با مشارکت سایر نهاد‌ها همچون نیروی انتظامی، طرح شست و شوی (گازرکاری) پارچه‌های کتان (قلمکار) در بستر زاینده رود که از قدمتی چند صد ساله برخوردار است به عنوان یک حرکت فرهنگی و همچنین در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی در این حوزه احیاء شود.

کد خبر : ۳۶۲۶۵۷