خبرگزاری کار ایران

رکاب‌زنی فاصله بین دو رشته‌کوه زاگرس و البرز با هدف آموزش حفاظت از محیط زیست

یک دوچرخه‌سوار دوستدار محیط زیست، مسافت ۱۲۰۰ کیلومتری شیراز به رامسر را با هدف ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم رکاب می‌زند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب، باقر حدادی مقدم که ۱۲ سال به عنوان تکنسین و تعمیرکار لوازم‌خانگی در استان سرسبز مازندران با برندهای مختلف لوازم خانگی از جمله اسنوا همکاری می‌کرد، در یک حرکت نمادین با شعار حفاظت از محیط زیست مسیر ۱۲۰۰ کیلومتری شیراز تا رامسر را رکاب زنی کرده و پیمود.

حدادی مقدم که پس از گذشتن از شهرستان‌های متفاوت به شهرک صنعتی مورچه‌خورت و کارخانه‌های تولیدی گروه صنعتی انتخاب رسید، هدف خود از این سفر را، ایجاد آگاهی به مردم در مورد حفاظت از زیست‌بوم‌ها، محیط زیست و زمین‌ پاک برای آیندگان دانست و گفت: با هدف ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط زیست این فاصله را رکاب می زند.

وی همچنین انتخاب دو زیستگاه مهم کشور یعنی استان فارس و شهر شیراز به عنوان نقطه آغاز سفر و استان مازندران و شهر رامسر به عنوان نقطه پایانی سفر که منجر به پیمودن فاصله بین دو رشته‌کوه بزرگ زاگرس تا البرز می‌شود را از دلایل اصلی انتخاب این مسیر برای رکاب‌زنی و آموزش آموزه‌های زیست‌محیطی عنوان کرد.

این دوچرخه‌سوار دوستدار محیط زیست پا به رکاب شدن خود را این‌گونه وصف کرد: ۲۷ سال پیش به خاطر بیماری که داشتم، مجبور شدم تا ورزشی را شروع کنم و من دوچرخه‌سواری را انتخاب کردم، در ابتدای کار تنها مسافت‌های بسیار کوتاهی را می‌توانستم رکاب بزنم سپس دوچرخه‌سواری را درشیب جاده رامسر به جواهرده ادامه دادم.

وی افزود در این سفر طولانی‌ترین مسافتی را که رکاب زدم، مسیر ۱۵۰ کیلومتری مرودشت تا صفاشهر بود و پیش از این در غرب کشور نیز مسافت‌های زیادی را رکاب زده بودم.

این تکنسین و تعمیرکار سابق لوازم‌خانگی، آموزش مباحث زیست‌محیطی از طریق گفتگوی رودررو با مردم و گردشگران را به عنوان توصیه‌ای به دوستداران محیط زیست بیان کرد و افزود: فرهنگ از فرد فرد ما شروع می‌شود و می‌تواند به خوبی در کل جامعه گسترش یابد.

باقر حدادی مقدم، در ادامه مسیر خود پس از گذشتن از اصفهان و شهرک صنعتی مورچه‌خورت به شهرهای میمه، دلیجان و ساوه رکاب خواهد زد و پس از گذشتن از بوئین‌زهرا و قزوین، در ادامه مسیر خود رهسپار شمال کشور و شهر زیبای رامسر خواهد شد.

کد خبر : ۳۳۸۵۵۶