خبرگزاری کار ایران

جهت تبیین جایگاه حرفه‌ای معماری داخلی:

چهارمین همایش ملی معماری داخلی در اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۱۵

چهارمین همایش ملی معماری داخلی با هدف تبیین جایگاه حرفه‌ای معماری داخلی در جامعه، ایجاد ارتباطات میان رشته‌ای لازم برای قوام یافتن حرفه معماری داخلی، ایجاد بستر برای پژوهش پیرامون طراحی داخلی، اسفندماه در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون گفت: تدریس تخصصی رشته معماری داخلی و دکوراسیون طی ۳۰ سال گذشته در سطح دانشگاه‌های کشور، مورد غفلت واقع شده است. به گونه‌ای که این رشته در دانشگاه‌ها کشور به فراموشی سپرده شده بود اما در حال حاضر تعدادی از دانشگاه‌های کشور نسبت به راه‌ندازی این رشته درواحدهای دانشگاهی در سطح کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، میرمحمد اخوان صراف بابیان اینکه امروزه علیرغم نقشی که معماری داخلی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند، جایگاه فعلی معماری داخلی و دکوراسیون، جهت تربیت نیروهای متخصص جایگاه شایسته‌ای نیست، افزود: در این راستا باید تمام اقدامات لازم در راستای بازگشت مجدد این رشته تحصیلی و این حرفه به جایگاه اصلی خود بازگردانده شود.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره از همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون در اصفهان اظهار داشت: تبیین جایگاه حرفه‌ای معماری داخلی در جامعه، ایجاد ارتباطات میان رشته‌ای لازم برای قوام یافتن حرفه معماری داخلی، ایجاد بستری برای پژوهش پیرامون طراحی داخلی و شناخت وضعیت موجود و پیش بینی آینده فرآروی حرفه از اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه برگزاری چهارمین دوره از همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون، تفاوت‌های زیادی با برگزاری این همایش در دوره‌های قبل خواهد داشت، افزود: دبیرخانه همایش با توجه به تجارب برگزاری سه دوره پیشین، چهارمین همایش ویژگی‌های خود را هم در رویکرد محورهای همایش و هم در نحوه برنامه‌ریزی برای اجرا خود را نشان خواهد داد.

اخوان صراف ادامه داد: در همایش امسال بر مهارت‌های مرتبط با فعالیت‌های اجرایی این تخصص تأکید جدی وجود دارد و به دنبال راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها، مقدماتی برای سفارش دهندگان طرح‌ها، مهندسان مشاور، مجریان و سرمایه‌گذاران در زمینه معماری داخلی و دکوراسیون با در نظر گرفتن به چالش‌های موجود در این حرفه فراهم خواهد آمد.

وی با بیان اینکه چهارمین همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون در دو محور بخش مقالات و بخش آثار برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در بخش مقالات سعی شده به مباحثکلیدی و مبانی نظری همراه با تحلیل نتایج حرفه‌ای و مهارتی آن پرداخته شود تا بتوان کمبودهای موجود در این زمینه‌ها را برای مدیران آموزشی و فعالان حرفه‌ای تبیین نموده و راهکارهای حل مشکلات موجود را جستجو کرد.

دبیر علمی همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون با اشاره به عناوین بخش مقالات این همایش افزود: بازسازی فضا، سکونت و فعالیت، آموزش آکادمیک و مهارتی، جامعه و فرهنگ رفتاری، تکنولوژی و اصالت‌ها و هنر‌ها و مهارت‌های مرتبط از عناوین در نظر گرفته شده برای این بخش از همایش است.

وی در خصوص عناوین بخش‌ آثار نیز بیان داشت: مهارت‌های تکنیکال دکوراسیون، طراحی و اجرائیات در حرفه دکوراسیون داخلی و هنرهای تجسمی و بصری در دکوراسیون داخلی نیز از عناوین بخش آثار چهارمین همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون است.

اخوان صراف افزود: آثار ارائه شده در بخش آثار براساس سه مولفه خلاقیت در کار و اجرا، ایجاد حس آرامش و آسایش، کارکردگرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

چهارمین همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون برای چهارمین سال متوالی هفتم اسفند سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز