خبرگزاری کار ایران

معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد استان اصفهان:

هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و مردمی فعال در حوزه قرآنی مهم‌ترین هدف است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۷۵

تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌تواند زمینه لازم جهت هم افزایی و هدایت فعالیت‌های قرآنی را درشهرستان فراهم آورد.

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان با حضور حجه الاسلام یعقوبی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ‌تشکیل شد. ‌‌

به گزارش اخبرنگار ایلنا از اصفهان، معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درجلسه دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه قرآن گفت: هماهنگی بین دستگاه های دولتی و مردمی فعال در حوزه قرآنی مهمترین هدف تشکیل این شورا است.

حجه الاسلام یعقوبی، ضمن تشریح اهداف و سیاست های منشور توسعه قرآنی افزود: این شورا می تواند زمینه لازم جهت هم افزایی و هدایت فعالیتهای قرآنی را درشهرستان فراهم آورد.

وی به تشریح کمیته های سه گانه شورا پرداختند و مسئول کارگروه توسعه آموزش عمومی قرآن را اداره آموزش و پرورش، مسئول کارگروه توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن را حوزه علمیه مدینه العلم و مسئول کارگروه توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن را اداره تبلیغات اسلامی یا اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان را معرفی کردند.

وی شورای توسعه فرهنگ قرآنی را اتاق فکر برنامه های قرآنی برای هر شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: این شورا وظیفه ساماندهی، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت های قرآنی در شهرستان را عهده دار است.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: همکاری و هماهنگی متولیان قرآنی موجب ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان می شود و زمینه را برای برنامه ریزی لازم جهت هدایت مؤثر اصحاب قرآنی فراهم می آورد.

رجب فرهمندیان اخذ مجوز مراکز قرآنی در شهرستان را اقدامی مفید جهت شناسایی اصحاب قرآنی و زمینه ساز جذب اعتبارات عنوان کرد و خواستار همکاری و تعامل دستگاه های دولتی و مردمی شهرستان جهت انجام این مهم شد و با تأکید بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی شهرستان، از تمامی نهادها و تشکل های قرآنی و فعالان قرآنی شهرستان درخواست کرد؛ جهت تشکیل بانک شناسایی فعالان قرآنی شهرستان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کنند.

در ادامه حجه الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا، ضمن تأکید بر انسجام و تعامل بین مجموعه های قرآنی شهرستان نقش تبلیغات و اطلاع رسانی در عرصه فعالیت های فرهنگی و قرآنی را مهم و حائز اهمیت ارزیابی کردند. تشکیل جلسات ماهانه تشکل های قرآنی شهرستان و هم اندیشی و همکاری در پیشبرد برنامه های قرآنی توسط این مجموعه ها پایان بخش صحبت‌های امام جمعه شهرستان در این نشست بود.

در انتها فرماندار شهرستان شهرضا در سخنانی اقدامات صورت گرفته در سال های بعد از انقلاب در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی را خوب ولی ناکافی دانست.

وی آینده نگری، برنامه ریزی، مداومت فعالیت های توسط متولیان، هماهنگی، هم اندیشی و همکاری دست اندرکاران عرصه های قرآنی را در راستای پیشبرد برنامه ها لازم و ضروری ارزیابی کرد.

در پایان مقرر شد این شورا به صورت ماهانه تشکیل و اعضای جلسه با ترکیب جدید در پیشبرد اهداف و سیاستهای شورا شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرضا در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرضا تشکیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز