خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

مهم‌ترین انتظار مردم ارتقاء فضای امنیت، ثبات و آرامش است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۰۰

مردم از هرگونه افراط و زیاده‌روی در امور ناراضی بوده و خواهان اعتدال گرایی و میانه‌روی هستند.

استاندار اصفهان در گردهمایی فرمانداران استان گفت: نظارت و پیگیری سیاست‌های دولت تدبیر و امید در شهرستان‌ها در اولویت کاری قرار گیرد و با ایجاد فضای مشارکت همگانی در همه ابعاد و نشاط سیاسی و اجتماعی، زمینه رشد و پیشرفت بیشتر شهرستان‌ها فراهم شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور اظهار داشت: یکی از سیاست‌های خدشه ناپذیر دولت تدبیر و امید ایجاد امنیت و آرامش در بدنه جامعه است که به برکت امام زمان(عج) و هدایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ثبات و آرامش در کشور و استان برقرار است.

وی اتفاق اخیر را یک فتنه بین المللی دانست که به لطف الهی دشمنان در این فتنه نیز همچون گذشته ناکام ماندند.

وی استمرار و ارتقاء امنیت، ثبات و آرامش در کشور را از انتظارات مقام معظم رهبری، ‌رئیس جمهور و وزیر کشور و خواسته مدیریت استان عنوان کرد و افزود: به همین دلیل دشمنان نظام و انقلاب این مسئله را مورد حمله قرار داده‌اند.

زرگرپور تأکید کرد: باید فضای نشاط سیاسی و اجتماعی به گونه‌ای فراهم شود که مردم با تمام وجود آن را درک کنند.

وی مدیریت استان و فرمانداران را ملزم به صیانت از حقوق شهروندی دانست و افزود: مسئله حجاب و عفاف یکی از مطالبات مردم و‌خواسته مسئولین عالی رتبه نظام است که باید تبیین و محقق شود.

استاندار اصفهان خواستار ایجاد فضای مشارکت همگانی در همه امور شد و اذعان داشت: باید تا جایی که امکان دارد برای حل مشکلات مردم از جمله مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌های بین ادارات در شهرستان‌ها، عنوان کرد: فرمانداران در راستای حل این قبیل مشکلات به صورت کدخدا منشی اقدام نمایند و در مواردی که لازم باشد مدیریت استان نیز همکاری و مساعدت خواهد کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه در حال تدوین است، تصریح کرد: باید جایگاه استان و شهرستان‌ها به خوبی دیده شود و مطابق اصول و ضوابط حاکم بر برنامه از هم اکنون ورود پیدا کنیم.

وی نظارت و پیگیری سیاست‌های دولت در شهرستان‌ها را وظیفه اساسی و بزرگ فرمانداران استان عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه شهرستان، نظارت و کنترل بر اجرای برنامه‌های دولت و هماهنگی بین ادارات و دستگاه‌های مختلف از وظایف فرمانداران است.

زرگرپور ادامه داد: در صورت تحقق این وظایف و انجام درست و به موقع آن رشد و توسعه در شهرستان‌ها، ‌استان و به تبع آن در کشور تحقق خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: لازم است اطلاعات و اخبار شهرستان‌ها به صورت کامل به مدیریت استان منتقل شود و در مقابل اطلاعات استان نیز به شکل مطلوب در اختیار فرمانداران قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان ادامه داد: انتقال اطلاعات از بالا به پایین و بالعکس باعثخواهد شد که مسائل شهرستان، استان و کشور به صورت سیستمی و منظم منتقل شده و همه مسئولان اطلاعات یکسانی از مسائل مختلف داشته باشند.

وی در ادامه اذعان داشت: تحقق حماسه سیاسی در ۲۴ خرداد ماه سال گذشته منجر به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شد که با خواسته‌های مردم سنخیت و قرابت بیشتری داشت.
زرگرپور با بیان اینکه مطالبات اصلی مردم با مطالبات قبل فاصله داشته و تکامل یافته‌تر بود، یادآور شد: مردم از هرگونه افراط و زیاده روی در امور ناراضی بوده و خواهان اعتدال گرایی و میانه روی بودند.

وی اعتدال‌گرایی و حرکت در مسیر اعتدال را از اصلیترین مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: مردم متقاضی حرکت در مسیر کار‌شناسی، ‌ خرد جمعی، عقلانیت و تحقق منافع ملی بوده و هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خواستار ارتباط عزتمند با کشورهای دیگر هستیم، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در طول یکسال گذشته بیش از ۸۶ هیأت بلند پایه و صد‌ها هیأت سیاسی و اقتصادی از اصفهان بازدید کردند و همه آن‌ها علاقه‌مندی خود و کشور متبوعشان را برای برقراری ارتباط و تحکیم و گسترش مناسبات اعلام کردند.

وی افزود: برخی بی‌مهابا و با کمال بی‌انصافی تمام دستاوردهای مثبت یکساله دولت را تخطئه می‌نمایند و آن را زیر سؤال برده و نادیده می‌گیرند.

زرگرپور ادامه داد: از این افراد می‌خواهیم اجازه دهند دولت با قوت و قدرت تمام به انجام امور بپردازد و سیاست‌های مدبرانه خود را اجرایی کند.

وی در پایان با اشاره به طرح نظام سلامت، اظهار داشت: با انجام این طرح شهروندان ساکن در شهر تنها ۱۰ درصد و روستائیان کمتر از ۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و آثار و برکات اجرای این طرح در جامعه مشهود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز