خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و درست در بحران از وظایف رسانه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۳۲

مدیریت در شرایط بحرانی باید به گونه‌ای باشد که منافع و ارزش‌های اساسی را حفظ و تامین کند.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در کارگاه آموزشی شناخت بحران‌های طبیعی و نحوهٔ اطلاع رسانی در بحران گفت: بحران وضعیتی پویاست و هنگامی رخ می‌دهد که اختلال شدیدی در تعادل بوجود آمده باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، زرگرپور از بحران به عنوان پدیده‌هایی بسیار پیچیده و گوناگون یاد کرد و افزود: بحران وضعیت و شرایطی است که ابتدا به ساکن وجود ندارد و آنچه که ما را به شرایط بحرانی می‌رساند رویکردهای نادرست، سوء مدیریت و برخورد‌ها با آن شرایط است.

وی با بیان اینکه شرایط بحرانی واکنش فوری را می‌طلبد، اظهار داشت: شرایط بحرانی ایجاد نا‌اطمینانی در جامعه می‌کند که مجموعهٔ رسانه می‌تواند به حل این مشکل کمک زیادی کند.

استاندار اصفهان، مدیریت بحران را دستیابی به راه حلی معقول برای برطرف کردن شرایط غیر عادی دانست، افزود: مدیریت در شرایط بحرانی باید به گونه‌ای باشد که منافع و ارزش‌های اساسی را حفظ و تامین کند.

وی به شرایط مدیر بحران اشاره کرد و افزود: کسی می‌تواند در مدیریت بحران فعالیت کند با تسلط بر اعصاب و اعتماد به نفس کامل آمادگی مدیریت هرگونه بحران را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان باید با ابزار‌ها و تکنولوژی‌های مدیریت بحران آشنایی کافی داشته باشند، اظهار داشت: مدیران ممکن است در هر لحظه با بحران مواجه شوند و لازم است دانش کافی برای مقابله با آن بحران را داشته باشند.

رسول زرگرپور ایجاد امنیت روانی را یکی از وظایف رسانه‌ها در شرایط بحرانی عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها می‌تواند جو روانی اطمینان بخشی را به جامعه انتقال دهند که این امر کمک بزرگی به مدیریت بحران خواهد کرد.

وی شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق و درست را از وظایف رسانه‌ها در بروز بحران عنوان کرد و افزود: کسب اطلاع کافی رسانه‌ها در خصوص بحران ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز